متولی شهرهای جدید تشریح کرد

سهم شهرهای جدید از مسکن فرهنگیان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۲۱
متولی توسعه شهرهای جدید کشور سهم شهرهای جدید در فاز اول اجرای طرح مسکن ملی فرهنگیان را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در فاز اول طرح ملی مسکن فرهنگیان مجموعا در شش شهر جدید کشور برای فرهنگیان خانه سازی خواهد شد که با توجه به شرایط تعیین شده و شناسایی واجدان شرایط به افراد مشمول واگذار خواهد شد.

براساس اعلام وزارت راه وشهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید، طرح خانه سازی برای فرهنگیان در قالب طرح اقدام ملی مسکن ابتدا در 6 شهر جدید کشور آغاز شده و سپس به سایر شهرهای جدید نیز می رسد.

در فاز اول از مجموع 14 هزار و 500 واحد مسکونی که کلنگ احداث آن ها برای ساخت مسکن ملی فرهنگیان در هفته گذشته در 11 استان کشور به زمین زده شده است مجموعا در 6 شهر جدید عملیات ساخت واحدها آغاز شده است.

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد از این تعداد حدود نیمی از واحدها در شهرهای جدید ساخته خواهد شد و سهم شهرهای جدید از فاز اول طرح مسکن ملی فرهنگیان حدود 50 درصد است.در قالب این طرح بر روی اراضی دولت در شهرهای جدید و اراضی تحت مالکیت وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان فاقد مسکن خانه سازی می شود.

در قالب فاز اول طرح ساخت مسکن ملی فرهنگیان مجموعا در 6 شهر جدید کشور شامل شهرهای پرند(حومه تهران)،صدرا(در شیراز)،شیرین شهر(در اهواز)،رامین(در اهواز)،سهند(در تبریز)،فولاد شهر (در اصفهان) 7 هزار واحد مسکونی احداث می شود و در صورت مکان یابی جدید برای پروژه های جدید و وجود تقاضا ممکن است تعداد این واحدها در فازهای بعدی افزایش یابد.همچنین به زودی و در راستای برنامه کلی احداث 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان سراسر کشور،در استان ها وشهرهای دیگر برنامه ساخت مسکن اعلام خواهد شد و این برنامه به سایر شهرهای جدید نیز تسری داده می شود.

بر این اساس،در فاز اول اجرای طرح مسکن ملی فرهنگیان در شهر جدید پرند در حومه تهران احداث 500 واحد مسکونی،در شهر جدید صدرا در شیراز 1000 واحد،در شهر جدید شیرین شهر در در اهواز 500 واحد،در شهر جدید رامین در اهواز 1000 واحد ،در شهر جدید سهند در تبریز 1000 واحد و در شهر جدید فولاد شهر در اصفهان نیز 3000 واحد مسکونی برای فرهنگیان احداث خواهد شد.

نکته قابل توجه آن است که فاز اول اجرای طرح مسکن ملی فرهنگیان در شهرهای جدید مربوط به شهرهای جدید اطراف کلانشهرهاست که با مشکل سرریز جمعیتی از یک سو و ضعف قدرت خرید در بازار مسکن از سوی دیگر به دلیل گران بودن مسکن در کلانشهرها نسبت به سایر مناطق شهری مواجه اند.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی همچنین در سال 99 علاوه بر اجرای طرح های توسعه ای و ساخت و سازهای طرح اقدام ملی در شهرهای جدید تاسیس هفت شهر جدید نیز در دست مطالعه قرار گرفته است. طرح های مطالعاتی شهرهای جدید مکران،سمنگان،سنندج،کرمانشاه،حورا،پارس،کوشک و ... یکی از برنامه هایی است که در سال 99 مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.این شهرها در راستای احداث نسل دوم شهرهای جدید کشور هم اکنون در مرحله برنامه ریزی و مطالعات کارشناسی قرار دارند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000