یک نماینده مجلس مطرح کرد

پیش‌بینی رکودی درباره آینده بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۲۲
یک عضو کمیسیون عمران مجلس پیش‌بینی کرد رکود معاملات مسکن تحت تاثیر ادامه شیوع کرونا تشدید شود و اثر قیمتی خود را در ماه‌های آینده نشان دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید هادی بهادری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به آمار به شدت نزولی حجم معاملات مسکن در دو ماه گذشته، گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد رکود معاملات مسکن عمیق‌تر و شدیدتر شود و این موضوع با افت ۲۵ درصدی حجم معاملات در اسفند ۹۸ کاملا ملموس شد.
بهادری ادامه داد: با افزایش آمار ابتلا به این ویروس در کل کشور، بازار مسکن در فروردین‌ماه بیش از پیش تحت تاثیر این رخداد غیرمنتظره قرار گرفت و معاملات مسکن تقریبا در تمام استان‌ها طی یک ماهه نخست سال جدید متوقف شد؛ طوری که در تهران که عموما در ماه‌های فروردین حداقل سه تا چهار هزار معامله انجام و ثبت می‌شود و پرمعامله‌ترین شهر در بازار مسکن کشور به شمار می‌آید، در فروردین ۹۹ کمتر از یک‌سوم معاملات مورد انتظار ثبت شد.
به گفته بهادری، از آنجا که دفاتر معاملات ملکی نیز مشمول تعطیلی اجباری نیمه دوم فروردین بودند، افت شدید معاملات قابل پیش‌بینی بود و در این ماه فقط معاملات ضروری به نتیجه رسید.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد با توجه به احتمال ادامه دوره شیوع ویروس کرونا در هفته‌های پیش‌رو، تمام بازارها از این وضعیت تاثیر خواهند پذیرفت و بازار مسکن نیز مستثنی نخواهد بود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی تشدید رکود معاملات امری دور از انتظار نیست و به نظر می‌رسد در چند ماه آتی این رکود ادامه پیدا کند.
وی معتقد است تشدید رکود کرونایی در بازار مسکن در ماه های آتی می تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت مسکن شود و توضیح داد: طبعا زمانی که تقاضای خرید مسکن به حداقل برسد، قیمت واقعی مسکن در نسبت با نرخ تورم به تدریج کاهش خواهد یافت.
این نماینده مجلس معتقد است حتی امکان دارد در مقطعی از زمان قیمت اسمی مسکن نیز کاهش پیدا کند، اما یادآور شد: تغییرات کاهشی قیمت اسمی مسکن قطعا موقتی خواهد بود و در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت روی می‌دهد.
بهادری پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد به تدریج با عادی‌تر شدن شرایط بازار مسکن پساکرونا و افزایش جزئی سطح معاملات، شاهد ثبات نسبب قیمت مسکن خواهیم بود.
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل مجلس شورای اسلامی درباره نسبت بین بازار مسکن و ساخت و ساز توضیح داد: در وضعیت فعلی با وجود شیوع کرونا سرمایه‌گذاری ساختمانی در کشور به طور مطلق متوقف نشده است و طی یک تا دو سال آینده با تکمیل پروژه‌های در حال ساخت، عرضه جدید به باژار مسکن صورت می‌گیرد که به حفظ ثبات قیمت مسکن کمک‌کننده است


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000