در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان مرکزی عنوان شد:

به مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات پرداخت می شود

به مشاغل آسیب دیده از کرونا که به بانک معرفی می شوند، طبق ضوابط و سیاست های بانک تسهیلات می پردازیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

بانک مسکن، همواره حامی دولت و ملت در شرایط مختلف بوده و با افتخار، به صاحبین مشاغل و اصناف آسیب دیده از بیماری کرونا معرفی شده از سوی استانداری مرکزی مطابق با ضوابط جاری خود تسهیلات می پردازد.

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان که با حضور مدیران امور شعب بانک های دولتی و خصوصی استان، به میزبانی بانک مسکن و در سالن اجتماعات مدیریت تشکیل شد؛ دو موضوع؛ هیات خبرگان بانکها در استان و بحث کرونا و تسهیلات بانکی؛ در دستور کار جلسه قرار گرفت.

در ابتدا ملکی راد مدیر امور شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان، پیرامون حکم دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی و انتخاب پنج نفر از اعضای کمیسیون به عنوان خبرگان بانک ها - به عنوان مرجع رسیدگی به نامه ها، شکایات و اختلافات مشتریان بانک ها- سخن گفت و به جزئیات بحث خبرگان و نحوه هماهنگی بانک ها در همکاری با این مرجع اشاره نمود.

در ادامه جلسه و با اضافه شدن مجید نیکی ملکی، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی و جمشید زند، رئیس اتاق اصناف استان به عنوان دو میهمان ویژه جلسه، موضوع کرونا و تسهیلات قابل اعطاء از سوی بانک ها به مشاغل آسیب دیده از کرونا مطرح شد و هر یک از میهمانان با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده های آسیب دیده از این ویروس؛ از مدیران بانک های استان خواستند؛ با تسهیل در شرایط اعطای تسهیلات حمایتی دولت به اصناف آسیب پذیر و البته با رعایت ضوابط و دستورالعمل بانک ها؛ تسهیلات مزبور را در کمترین زمان ممکن به ایشان پرداخت نمایند.

در این میان، جمشید زند، رئیس اتاق اصناف استان گفت: پیشتر، بانک ها و خصوصا بانک های دولتی ثابت کرده اند که حامی بی چون و چرای اصناف بوده و تسهیلات خود را در عقود مختلف بانکی در اختیار ایشان قرار داده اند. وی افزود: اصناف آسیب دیده، انتظاری فراتر از آسیبی که طی سه ماه گذشته تا به امروز متحمل شده اند ندارند و اگر چه سقف تسهیلات، تا 500 میلیون ریال بسته به میزان خسارت به ایشان برآورد شده است؛ لیکن حسب نوع شغل و میزان خسارت، صرفا همان مبلغ خسارت به عنوان تسهیلات مد نظر است و این در بسیاری موارد کمتر از سقف تسهیلات و به طور متوسط بین 100 تا 300 میلیون ریال است.

جعفری مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی در این نشست گفت: ماموریت و رسالت بانک ها، حمایت مالی از مردم در شرایط مختلف اقتصادی است و هر جا دولت محترم صلاح بداند؛ بانک ها با تمام توان در خدمت رسانی و انجام این رسالت، حاضر خواهند بود. وی افزود: بانک مسکن نیز به عنوان بانک دولتی، که پیشتر در آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و در طرح های عظیم واگذاری از سوی دولت، حامی ملت و دولت محترم بوده و می باشد؛ با افتخار اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده را مطابق با سیاست های اعتباری بانک می پذیرد لیکن انتظار دارد؛ معرفی افراد و مشاغل با بررسی های اولیه و کارشناسی شده از سوی اتاق اصناف پایش و رصد شود تا این تسهیلات به صورت منسجم و منظم و بدون هیچگونه حاشیه، در حداقل زمان به افراد واجد شرایط اعطاء شود.

شایان ذکر است؛ در سهمیه بندی اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا از سوی استانداری مرکزی؛ جمعا 50 نفر از صاحبین اصناف متقاضی آسیب دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000