تفاهم نامه ساخت مدرسه روستای بانی در نقطه صفر مرزی استان آذربایجان غربی منعقد شد.

تفاهم نامه ساخت مدرسه روستای بانی در نقطه صفر مرزی استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه بین بانک مسکن و اداره کل نوسازی مدارس به امضا رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، دانش آموزان روستای بانی از توابع بخش سیلوانا در مرز ایران و ترکیه منطقه بسیار محرومی است که در مدرسه سه کلاسه پیش ساخته بسیار قدیمی با ناچیزترین امکانات به تحصیل اشتغال دارند .

تعدادی از کارکنان مدیریت استان لرستان در 3 سال گذشته به طور خودجوش و با تجمیع کمک های نقدی کارکنان این مدیریت با خرید تانکر آب ، دینام ، لوله کشی آب آشامیدنی و راه اندازی سرویس های بهداشتی اقدام به بازسازی و ترمیم کلاس های این مدرسه که از حداقل امکانات مانند آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی محروم بودند کرد.

با همت کارکنان مدیریت استان، با خرید کانکس و ایجاد کلاس راهنمایی کودکان این منطقه که با اتمام دوره ابتدائی ترک تحصیل می کردند دوباره به سر کلاس هدایت شدند ،علاوه بر این با کمک کارکنان مدیریت و همکاری مسوولان اداره کل روابط عمومی مرکز در سه سال گذشته کیف و بسته های نوشت افزار در بین دانش آموزان توزیع می شود.

با پیگیری های زنده طلب مدیر شعب استان و موافقت عضو هیأت مدیره بانک با تامین مالی قسمتی از هزینه های ساخت مدرسه سه کلاسه در منطقه مذکور و در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی ، قرارداد مشارکت ساخت بین مسوولان مدیریت شعب استان و اداره کل نوسازی مدارس منعقد شد.

بر همین اساس مقرر شد ساختمان این مدرسه مشتمل بر سه کلاس درس، اتاق دفتر و اتاق خواب معلم (با توجه به فاصله 60کیلومتری و صعب العبور بودن جاده به دلیل شرایط کوهستانی و جوی ) و سرویس های بهداشتی جمعا به متراژ217 متر ساخته شود. سهم بانک به عنوان خیر مدرسه ساز از این مشارکت حدود 30 درصد و تامین مالی دو میلیارد و پانصد میلیون ریال خواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000