تمرکز بر ساخت مسکن میان درآمدی در شهرهای جدید/ پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه مسکونی بنفشه اندیشه

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف تامین بخشی از تقاضای مصرفی بازار مسکن، برخی از پروژه های مسکونی ویژه اقشار متوسط را در شهرهای جدید از جمله شهر جدید اندیشه تعریف کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با توجه به کاهش قدرت خرید مسکن در تهران برخی متقاضیان مصرفی بازار مسکن طی سال های اخیر به شهرهای جدید روی آرودند و متقاضی خرید ملک در این مناطق شدند.

البته رشد قیمت مسکن به شهرهای اقماری و حاشیه نیز کشیده شده اما میانگین خرید و فروش ملک در این مناطق کمتر از میانگین قیمت مسکن در مناطق شهری پایتخت است.

بر اساس قیمت های پیشنهادی برخی فروشندگان، میانگین فروش هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه اندیشه در محدوده 12 میلیون تومان است.

یکی از ماموریت ها و اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن بازوی اجرایی بانک مسکن ساخت مسکن متناسب با نیاز اقشار متوسط و دهک های میانی جامعه است.

با توجه به ماموریت کلان دولت و ماموریت های ابلاغی بانک مسکن مبنی بر تامین مسکن برای اقشار میان درآمدی، گروه سرمایه گذاری مسکن در سال های گذشته نسبت به آغاز عملیات اجرایی پروژه های مسکونی به منظور پوشش بخشی از نیاز اقشار متوسط اقدام کرده است.

یکی از مناطق هدف گروه سرمایه گذاری مسکن برای ساخت مسکن میان درآمدی، شهر جدید اندیشه است و مجتمع مسکونی «بنفشه دو»، در مجاورت مجتمع بنفشه یک در فاز چهار شهر جدید اندیشه و در قطعه زمینی متعلق به گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شد.

پروژه مسکونی بنفشه دو که در سال گذشته با هدف قرار گرفتن در رتبه اول مجتمع های مسکونی منطقه کلید خورد، در سه تیپ طراحی شده است.

عملیات اجرایی پروژه بنفشه دو در شهر جدید اندیشه از تیر ماه سال گذشته آغاز شد و با گذشت یک سال از شروع عملیات اجرایی پروژه، به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقاطعی در حین عملیات مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف شد.

پروژه مسکونی بنفشه دارای پیشرفت تجمعی حدوداً 35 درصد است؛ این پروژه از ابتدای آغاز عملیات اجرایی تا کنون به طور متوسط (با احتساب توقف فعالیت در چند نوبت) ماهیانه 3 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه بنفشه دو در قطعه زمینی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری مسکن به مساحت 15 هزار و 751 مترمربع و با زیربنای ناخالص 24 هزار و 433 مترمربع در حال ساخت است.

این پروژه با سازه بتن آرمه، با زیربنای مفید 18 هزار مترمربعی و در قالب 170 واحد مسکونی ساخته می شود.

عملیات اجرای سازه شامل فونداسیون، اسکلت و سقف در 7 بلوک پروژه به اتمام رسیده است

عملیات سفت‌کاری و پیش‌نیاز تاسیسات زیربنایی با سرعت متناسب در حال اجرا است و پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت تامین مصالح اساسی در بخش‌های نازک کاری و تاسیسات انجام گرفته؛ ضمن اینکه حفظ روند مطلوب پیشرفت از اهم برنامه‌های پروژه به ‌شمار می‌رود.

این مجتمع مسکونی با بهره‌گیری از طراحی نوین و به روز، می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین مجتمع‌های مسکونی شهر جدید اندیشه شود.

محوطه با فضای سبز وسیع، پارکینگ ویژه میهمانان، ساختمان هیات مدیره و نگهبانی، سیستم برق اضطراری و سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق از ویژگی های مجتمع مسکونی بنفشه 2 در شهر جدید اندیشه است.

دسترسی به بزرگ‌راه‌های تهران-کرج و جاده شهریار در کوتاه ترین زمان ممکن از ویژگی های این مجتمع به لحاظ دسترسی محسوب می شود.

شهر جدید اندیشه به عنوان یکی از شهرهای جدید استان تهران در زمره شهرهای نوپا قرار دارد و ورد به بازار مسکن این منطقه هدف برخی خریداران در تهران است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000