مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت و گو با هیبنا خبر داد

رشد مصرف آب شرب تهران به اندازه مصرف اصفهان/لزوم تلاش مردم در مصرف

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه افزایش مصرف آب شرب تهران در سال جاری به اندازه مصرف آب شرب اصفهان است و توصیه می شود مردم همچنان در مصرف صحیح آب تلاش کنند گفت: همزمانی تداوم گرما با شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مصرف آب شرب تهران در سال جاری ۱۰ درصد افزایش یابد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، کمپین «من ایرانم، مرا دریاب» از سوی بانک مسکن، به دنبال فرهنگ سازی در مصرف صحیح آب است. یکی از دلایلی که در سال جاری، باعث شده که مصرف آب در کشور افزایش یابد، شیوع بیماری کرونا و تداوم گرما است. از سوی دیگر بارندگی های تقریبا مناسب نیز این ذهنیت را ایجاد کرد که وضعیت منابع آب بهبود پیدا کرده است. اما گزارش های وزارت نیرو نشان می دهد که میزان بارندگی در ایران ۴۵۰ میلیمتر است که این عدد تقریبا ۵۰ درصد متوسط بارندگی در دنیا است. این آمار نشان می دهد که ایران یک کشور فقیر در حوزه منابع آبی است و این بارندگی ها نمی تواند این کسری منابع زیرزمینی را پوشش و تکمیل کند.

به هر سوی اگر چه هر سال میزان مصرف آب شرب در تهران ۲ تا ۲.۵ درصد رشد می کند اما امسال با توجه به تداوم گرما و شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مردم برای رعایت مسائل بهداشتی از آب شرب بیشتری برای شستشو استفاده کنند.

محمد رضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت و گو با خبرنگار هیبنا، در پاسخ به این پرسش که میزان مصرف آب شرب تهران در سال جاری چقدر است؟ و آیا رشد مصرف داشته ایم؟ گفت: مصرف آب شرب تهران تا روز جمعه گذشته به سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید که البته تعطیلات باعث شده بود تا یک مقدار به دلیل انجام سفر مصرف آب شرب کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب شرب بسیار بالا است و به هر حال همزمانی شیوع ویروس کرونا و تداوم گرما، مصرف آب را بسیار بالاتر از پیش بینی ها افزایش داد تاکید کرد: رشد ۲.۵ درصدی مصرف آب شرب در تهران در سال طبیعی است اما امسال بنا به همان دلایلی که عنوان شد به ۱۰ درصد رسیده است. یعنی شاید بتوان گفت که ۷.۵ درصد رشد مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا و شستشوی دست و یا سایر اقلام برای مقابله با بیماری کرونا است.

بختیاری ادامه داد: در حال حاضر تولید و مصرف آب در تهران سر به سر شده و در حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است. به هر حال به دلیل اینکه تهران در وضعیت قرمز از لحاظ بیماری کرونا قرار دارد طبیعی است که مردم مصرف آب شرب خود را بالا ببرند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه به مردم حق می دهیم که مصرف آب آنها برای مقابله با ویروس کرونا افزایش یابد خاطر نشان کرد: از لحاظ بهداشتی شستشوی دست ها برای مقابله با ویروس کرونا مسجل شده است و نمی توان گفت که مردم مصرف آب خود را کاهش دهند. اما معتقد هستیم که می توان با رعایت کامل مصرف و توصیه ها، میزان مصرف آب را به شکل قابل توجهی کاهش داد.

وی افزود: میزان رشد مصرف آب شرب تهران در سال جاری که همانا ۱۰ درصد است به اندازه مصرف آب شرب اصفهان است.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم همچنان صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند. چرا که با تمام ظرفیت و با مشکلات بسیاری آب تهران را تامین می کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000