عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح جهش تولید مسکن بخش زیادی از مشکلات بازار را رفع می‌کند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب و اجرای طرح جهش تولید مسکن، بخش قابل توجهی از کمبود کنونی بازار مسکن رفع خواهد شد، گفت: تولید انبوه، توزیع ارزان مصالح ساختمانی و تسهیلات کم سود در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به تصویب طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار داشت: وضعیت بازار مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان در برابر افزایش قیمت مسکن هم در بخش فروش و هم در بازار اجاره موجب شد نمایندگان در مجلس یازدهم بسته‌ای برای مدیریت بازار مسکن تدوین کنند.
وی با اشاره تمرکز مجلس یازدهم بر اجرای هر چه سریعتر مالیات بر خانه های خالی به عنوان یک راهکار مدیریت بازار، افزود: به نظر من برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی بازار مسکن، دولت باید لایحه ارائه کند، اما با توجه به مشکلات این بازار، مجلس ورود کرده و در این زمینه کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی با حضور مسئولان جلساتی برگزار کرده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وضعیت بازار مسکن برای متقاضیانی که در حال خرید برای ملک بودند مشکل ایجاد کرد گفت: پس از وقوع این مشکلات، بسیاری از متقاضیان ناخواسته از خرید ملک منصرف شدند، البته وزیر راه شهرسازی سیاست های خوبی را در این زمینه صورت داده است که امیدواریم نتیجه این سیاست ها به زودی موثر واقع شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: از طرف دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس همزمان طرح جهش تولید انبوه مسکن را طراحی کردند که با تصویب و اجرای آن بخش قابل توجهی از کمبود کنونی بازار مسکن رفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده است، گفت: با اجرای این طرح، به حوزه تولید انبوه، ارائه ارزان قیمت مصالح ساختمانی و ارائه تسهیلات کم سود نیز توجه می شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرح مالیات از خانه های خالی بخشی از مشکلات کنونی بازار مسکن را حل خواهد کرد، ادامه داد: با عرضه بخشی از واحدهای خالی به بازار می توان امیدوار بود تا بخشی از تقاضای مصرفی پاسخ داده شود اما باید توجه کرد که در کنار مالیات بر خانه های خالی، باید سیاست های مکمل برای افزایش تولید مسکن در دستور کار دولت قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: طرح مالیات از خانه های خالی بخشی از مشکلات کنونی بازار مسکن را حل خواهد کرد، اما اقدام نهایی برای رفع مشکلات این حوزه، نیازمند تصویب طرح تولید انبوه مسکن است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000