ساخت و تکمیل ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۲۲
۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد که ۵۰۰ هزار واحد آن مربوط به مسکن مهر نیمه‌تمامی است که تکمیل می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» روز سه شنبه (۲۱ مردادماه) به همراه جمعی از معاونین خود ضمن دیدار با «محمدرضا نوروزپور» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

«محمد اسلامی» در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ۹۳۰ هزار نفر واجد در سامانه طرح اقدام ملی مسکن پرونده خود را تکمیل کردند که ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور احداث کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور تعداد واحدهای مسکونی نسبت به تعداد خانوار بیشتر است، گفت: ما در نظر داریم برای جامعه هدف که استطاعت خرید خانه‌های موجود را ندارند زمینه خانه‌دار شدنشان را فراهم کنیم.

به زودی جشن اختتامیه مسکن مهر را برگزار می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته تعداد۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام، علاوه بر تعداد واحدهای مسکن مهر ی است که در محاکم پرونده دارند که عمدتا تعاونی بوده و طرف قرارداد با وزارت راه و شهرسازی نیستند و تا زمانی که رای دادگاه برای این پرونده‌ها صادر نشود، نمی‌توانیم کاری کنیم چرا که خارج از کنترل ماست.

اسلامی توضیح داد: در حال حاضر از ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر ، حدود ۶۸ هزار واحد نیمه تمام را در حال ساخت داریم که پرونده آن به زودی بسته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با افتتاح بقیه واحدها به زودی جشن اختتامیه مسکن مهر را در استان‌ها برگزار می‌کنیم.

وی در توضیح طرح اقدام ملی مسکن گفت: در ابتدا که اقدام به ثبت نام متقاضیان کردیم برای تحت پوشش قراردادن جامعه کارگری و بازنشستگان با وزارت تعاون، برای جامعه فرهنگی شاغل و بازنشسته با وزارت آموزش و پرورش و برای شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح با وزارت دفاع و سایر دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را مبادله کردیم تا منابع و زمین بیاورند و بتوانیم جامعه هدف خود را گسترش دهیم.

اسلامی گفت: امروز ۴۰۰ هزار طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور تامین زمین شده‌ و پروژه‌های آن تعریف شده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تعداد بسیاری از شهرها توسط بنیاد مسکن زمین به مردم واگذار شده یا در حال واگذاری است که به صورت گروهی، واحدهای خود را می‌سازند.

وی ادامه داد: در برخی شهرها خانه‌ها یک طبقه است و در برخی نیز ساختمان‌های دو طبقه چهار واحدی در یک زمین برای چندین خانوار تخصیص داده خواهد شد که توسط بنیاد مسکن مدیریت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شماری از استان‌های پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن، به آستانه تحویل رسیده‌اند و به زودی مسکن ملی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سایر استان‌ها نیز واحدهای طراحی شده در دست احداث است.

ایرنا، خط مقدم نبرد سنگین با دشمنان است

وزیر راه و شهرسازی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران سنگر مقدس و با ارزش و مهمی است و خط مقدم نبرد و جنگ روانی قرار دارد که استکبار جهانی برای ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله نظام با مردم دنبال می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه روز خبرنگار را به خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور تبریک می‌گویم، افزود: نقش و مسوولیت خطیری بر عهده دارید و به عنوان سربازان خط مقدم جبهه سنگین نبرد بین استکبار و انقلاب فعالیت می‌کنید.

وی گفت: برای من باعث خرسندی است که در یک مکان مقدس هستنم، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران سنگر مقدس و با ارزش و مهمی است و خط مقدم این نبرد و جنگ روانی قرار دارد. هر رسانه‌ای که در راستای ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کند باید خود را در سنگر خط مقدم حس کند و با ایمان راسخ در این مسیر فعالیت داشته باشد.

اسلامی گفت: امروز در شرایطی به سر می بریم که استکبار با تمام قوا و سرمایه تلاش دارد با فرافکنی در خصوص به نتیجه نرسیدن وعده‌ها و انتظارات مردم از دولت و نظام با نشر اکاذیب و القای ناامیدی مردم را مایوس کند و با تولید ناامیدی بتواند انگیزه‌ها و اهداف خود را در جهت گسست مردم با نظام عملیاتی کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این شرایط اطلاع رسانی و تحلیل‌های مداوم شما بر اساس اطلاعات دقیق عملکردی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، اهدافی که در جهت گسستن پیوند مردم با نظام است را خنثی می‌کند، یک اقدام مهم جهادی و ارزشمند است که در این مقطع بیش از هر زمان مدیریتی به آن نیازمند هستیم تا با اطلاعات دقیق و اطلاع رسانی درست، عملکرد جبهه مقابل را خنثی کنیم.

وزیر راه همچنین به سیاست‌ها و وظایف وزارت راه اشاره کرد و گفت: حجم و گستردگی وظایف این وزارتخانه و ارتباط پررنگ آن با روزمره مردم شرایطی را به وجود آورده است که باعث تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما شده است و هرگونه کم کاری موجب تاثیرپذیری بر زندگی مردم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رویکرد وزارت راه این است که در اجرای تعهدات خود کوته‌بینی و تعلل نداشته باشیم و با نگاه بلند نظرانه و بلند مدت چرخ حرکت توسعه ملی را با قدرت به حرکت در بیاوریم.

وی با بیان اینکه بر مبنای سه محور اصلی حرکت می‌کنیم، ادامه داد: یک محور حوزه «زمین، مسکن و شهرسازی» است که ساخت و سازها و طرح‌های توسعه بر اساس معیارها و الگوهای ایرانی اسلامی باشد، روی ضوابط شهرسازی و معماری به هنگام و دقیق نظارت و پایش داریم تا از ساخت و ساز بدون توجه به معیارهای شهرسازی پیشگیری شود.

اسلامی اضافه کرد: ما نسبت به دغدغه‌هایی که در شهرسازی موجب کاهش کیفیت زندگی مردم می‌شود حساس هستیم و در بحث زمین و مسکن تلاش کردیم مشکلات مردم در شهرهای گوناگون را به موقع چاره اندیشی کنیم و پاسخ مشخص برای آنها استخراج کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000