هیبنا گزارش می دهد

مناطق تجمع سازندگان مسکن در تهران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۲۵
داده های مربوط به تحولات بازار پرهزینه ترین جزء ساختمانی شهر تهران،مناطق مورد علاقه سازنده ها برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی را معرفی می کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اطلاعات مرکز آمار که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد در میان مناطق 22 گانه شهر تهران، بهار امسال بیشترین تقاضا برای خرید زمین از سوی سازنده ها برای ساخت و ساز در منطقه 2 شهر تهران متمرکز بوده است و بیشترین سهم از معاملات زمین و املاک مسکونی کلنگی در سه ماهه اول امسال در این منطقه از شهر تهران انجام شده است.

بررسی ها و یافته های خبرنگار هیبنا نشان می دهد علت این موضوع به یک ویژگی منحصر به فرد منطقه 2 شهر تهران مربوط می شود. منطقه 2 پایتخت از یک سو محل برخی از خریدهای سرمایه ای در بازار زمین و آپارتمان و واحدهای مسکونی است و از سوی دیگر برخی از محلات آن کاملا مصرفی و محل تقاضا و خریدهای مصرفی برای پاسخ به تقاضای سکونتی خانوارها است. به عبارت دیگر برخی از محلات منطقه دو شهر تهران محلات لوکس و سرمایه ای محسوب شده و برخی دیگر از این محله ها کاملا مصرفی هستند.

در بهار امسال، مطابق با آمارهای رسمی بیش از 10 درصد از معاملات خرید زمین و املاک مسکونی کلنگی از سوی سازنده ها در این منطقه انجام شده است. علت این موضوع آن است که سرمایه گذاران ساختمانی و سازنده ها در این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر تهران از یک حاشیه امن نسبی برای یافتن خریدار آپارتمان پس از اتمام دوره ساخت برخوردارند. چرا که هم تقاضای مصرفی و هم تقاضای سرمایه ای در این منطقه حضور دارد. هر چند در برخی دیگر از مناطق نیز این ویژگی ممکن است به چشم بخورد اما این مشخصه در هیچ کدام از مناطق شهر تهران به پررنگی منطقه 2 نیست.

از تعداد 432 معامله خرید زمین و ملک کلنگی که بهار امسال در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده است 44 معامله در این منطقه بوده است.آمارها نشان می دهد بعد از منطقه 2 منظقه 14، منطقه 7، منطقه 10 و منطقه 5 به ترتیب پرمعامله ترین مناطق شهر تهران در بازار معاملات زمین و املاک مسکونی کلنگی بوده اند. در واقع بعد از منطقه 2 این مناطق بیش از سایر مناطق برای ساخت و ساز مورد استقبال سازنده ها قرار گرفته است.

این در حالی است که منطقه 19 شهر تهران به دلیل سهم کمتر از 2 درصدی(سهم 1.2 درصدی) در معاملات خرید زمین و املاک مسکونی کلنگی را می توان به عنوان منطقه ای معرفی کرد که سازنده ها تمایل چندانی به حضور در بازار ساخت و ساز آن ندارند. در این منطقه در بهار امسال تنها 5 فقره معامله خرید زمین و املاک مسکونی کلنگی انجام شده است.همچنین بعد از منطقه 19 مناطق 11، 17 و 21 که در هر کدام از آن ها تنها 6 فقره معامله خرید زمین و ملک کلنگی انجام شده است کم معامله ترین مناطق شهر تهران به لحاظ خرید و فروش زمین بوده اند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000