متعادل کردن نظام عرضه و تقاضا راهکار مدیریت بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۲۷
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت بازار مسکن در گرو متعادل کردن نظام عرضه و تقاضا است، تولید مسکن استیجاری را یکی از راهکارهای مدیریت بازار عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: با توجه به رشد قیمت مسکن برخی خانوارها قدرت خریدشان برای ملک کاهش یافته است و می طلبد که در این حوزه همه ارکان و دستگاه های ذی ربط وارد شوند.
وی با بیان اینکه به طور حتم راهکارهای بسیاری برای مدیریت بازار مسکن وجود دارد، افزود: در سال های اخیر از همه ظرفیت های مدیریت بازار مسکن استفاده نشده است. ضمن اینکه در شرایط فعلی به دلیل برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا، بازار مسکن را از تعادل خارج کرده و کمبود مسکن، قیمت ها را بالا برده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در جریان تدوین طرح تولید انبوه مسکن، تمهیداتی را برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن اندیشیده اند که می تواند در رفع مشکلات این بخش اثرگذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه راهکار اولویت دار مدیریت بازار مسکن، متعادل کردن نظام عرضه و تقاضا در بازار مسکن است، گفت: به نظر راهکار اصلی مدیریت بازار مسکن، متعادل کردن نظام عرضه و تقاضا در بازار مسکن است که این مسئله تنها با تولید انبوه مسکن اتفاق می افتد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: وزارت راه و شهرسازی می تواند مکانیزمی را برای شناسایی افراد فاقد مسکن طراحی کند تا بر اساس آمارهای حاصله نسبت به تولید مسکن اقدام کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: قطعا با تولید مناسب مسکن بسیاری از مشکلات بازار رفع خواهد شد و نیازی به اقدامات دستوری از جمله قیمت گذاری منطقه ای وجود نخواهد داشت.
وی درباره راهکار تولید و عرضه مسکن نیز گفت: یکی از راهکارها موثر در این بخش، تولید مسکن استیجاری در کشور است که این امر می تواند بازار را تعدیل و قیمت ها را کاهش دهد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000