تقدیر ویژه مسوولین استانی از عملکرد بانک مسکن در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان

جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان بوشهر به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا، در این جلسه که با حضور عقیل زینلی مدیر شعب استان بوشهر، دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، عباس قلی پور مدیر کل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر، دکتر پناه مدیر کل اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیران بانک های استان برگزار شد،عقیل زینلی ضمن خوش آمد گویی به مدعوین گفت: بانک مسکن بانکی تخصصی و توسعه ای بوده که دربخش مسکن به عنوان یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی کشور، فعالیت می کند.

وی افزود: به طور مستقیم 5% و به صورت غیر مستقیم 13% تولید ناخالص داخلی کشور به بخش مسکن اختصاص دارد و به ازاء هر 60 متر مربع ساخت و ساز یک شغل مستقیم و در هر 200 متر مربع یک شغل غیر مستقیم دراین بخش ایجاد می شود. همچنین طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی بانک مسکن به طور مستقیم و غیر مستقیم به ازاء هر 100 میلیون تومان تسهیلاتی که بانک مسکن پرداخت کرده 5 شغل ایجاد شده است. زینلی ادامه داد: بخش مسکن با خود مشاغل زیادی را یدک می کشد و اگر این بخش رونق پیدا کند رفاه قشر کارگران جامعه را در بر خواهد داشت.

مدیر شعب استان بوشهر گفت: در این روزهای سخت کرونایی خیلی از شغل ها تحت تاثیر قرار گرفته اند و ماهم عزممان را جزم کردیم تابا تامین و پرداخت تسهیلات چه در بخش ساخت و ساز و سایر بخش ها رونق ایجاد کنیم و به کسانی که مشاغل آنها آسیب دیده کمک کنیم.

وی ادامه داد: این مدیریت در سال گذشته 8806 فقره تسهیلات به مبلغ 4200 میلیارد ریال پرداخت کرده که 90% آن در بخش مسکن بوده و در بخش خدمات نیز 933 فقره تسهیلات به مبلغ 394 میلیارد ریال ، همچنین در بخش بازرگانی 24 فقره تسهیلات به مبلغ 2200 میلیارد ریال و در سایر بخش ها هم پرداخت هایی داشته ایم. در 4 ماهه ابتدایی سال جاری 1648 فقره تسهیلات به مبلغ 1000 میلیارد ریال پرداخت شده در حالی که تنها 700 میلیاردریال منابع جذب کرده ایم.

زینلی در بخش پایانی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به خاطر حمایت و تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز مشتریان و همکاران بانکی گفت: در بحث شیوع بیماری کرونا در بررسی های انجام شده متوجه شدیم همکارانی که درگیر این بیماری شده اند منشاء بیماری از داخل شعب نبوده و از طریق خانواده یا سایر مکان ها مبتلا شده اند و برای این که این زنجیره قطع شود ما به بهترین نحو عمل کردیم.

سپس دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تقدیر از مجموعه کارکنان بانک مسکن به جهت فعالیت در امر خانه دار نمودن مردم گفت: شما کارکنان بانک مسکن که با پرداخت تسهیلات مسکن موجب خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه می شود، کاری بسیار بزرگ و ارزشمند را رقم می زنید و آرام آرام و پیوسته خدمت صادقانه را به جامعه هدیه می کنید. وی در بخش دیگری در خصوص بیماری کرونا گفت: کرونا یک بحث اداری نیست و جنبه انسانی دارد و نمی توانیم بگوییم فقط با بخشنامه و نظارت می توان آن را کنترل کرد و در این ارتباط رعایت موضوع توسط مردم نقشی حیاتی را ایفا می کند.

کرونا در کمین فرد فرد جامعه بوده و وقتی می بینیم خانواده ها درگیر هستند یعنی همه در معرض خطر هستند.وی افزود به طور متوسط هر صد سال یک بار این اتفاق رخ می دهد و هیچ پدیده ای در طول این مدت این همه طولانی و همه گیر نبوده است ، پس می باید همه ما به سهم خودمان کمک کنیم . وی یادآور شد: یکی از بیشترین سازمان هایی که در این ارتباط آسیب دیده بعد از بهداشت و درمان بانک ها بوده اند و به همین دلیل است که بانکها از نظر رعایت پروتکل ها مهم هستند. در انتها وی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از وسائل شخصی و عدم استفاده از ابزار و وسایل مشترک شد.

عباس قلی پورمدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر نقش بانک مسکن در توسعه عمرانی اقتصادی و حتی رفاهی را کلیدی خواند و افزود : به همین جهت حجم کاری که در بانک مسکن انجام می شود بیشتر از سایر ادارات و سازمان ها می باشد. وی افزود: کارکنان بانک مسکن ضمن ارائه کارهای عمرانی و اقتصادی بزرگ ، در عین حال با آحاد جامعه هم مواجه هستند و در بحث رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق مردم نقش بسیار اساسی و کم نظیری را در یک مجموعه چند وجهی بر عهده دارند که قابل تقدیر و تشکر است.

عباس قلی پور افزود: میزان استفاده کارکنان ادارات و بازاریان و اصناف از ماسک نیز به ترتیب۹۷ درصد و ۸۱ درصد گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان میدهد بانکها در موضوع رعایت پروتکلها جا برای کار بیشتری دارند و باید این موضوع را نسبت به مدیریت منابع و مصارف در اولویت قرار دهند.

وی گفت: وجودموادضدعفونی کننده جهت شاغلان بانکها نیز۹۵درصدگزارش شده که این آمارقابل تقدیراست.

پس از آن دکتر پناه مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تقدیر و تشکر از مدیر و کارکنان بانک مسکن گفت: مسئله تهیه مسکن دغدغه اصلی همه خانواده هاست و این مسئولیت سنگین و خطیر به عهده شماپرسنل بانک مسکن می باشد. وی افزود: امیدوارم بتوانید خدمات مفیدی به جامعه هدفتان ارائه کنید.

وی ادامه داد از بانکها به عنوان شرکاء اقتصادی یاد می شود و در هر شرایط در جامعه بیشتر مسوولیت متوجه بانکها می گردد و در توسعه اقتصادی نقش اساسی را بانکها ایفاد کنند و استان بوشهر هم یکی از استان های برتر در این حوزه بوده است.

وی با توجه به درگیری کشور به بیماری کرونا،خواستار همکاری هرچه بیشتر جهت تزریق مجدد تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده شد.

در انتها داریوش زراعتگر دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه بانک مسکن به جهت عملکرد مطلوب در سیستم بانکی استان گفت: بانک مسکن یکی از بانک های تخصصی است که بیشترین همراهی و تعامل را با کمیسیون هماهنگی بانکها استان در مقاطع مختلف داشته است.

وی سپس مواردی را در خصوص هیات خبرگان بانکی مطرح داشت و افزود: هدف بانک مرکزی این است که جایگاه خبرگان بانکی در استان‏ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد و جایگاه قانونی‏تری به آن دهد تا از این طریق بتوانند در بحث پرداخت تسهیلات تسهیل گری داشته باشند.

داریوش زراعت‏گر اظهارداشت: همه بانک‏ها و موسسههای اعتباری که از بانک مرکزی دارای مجوز می باشند موظف به همکاری با هیات خبرگان بانکی و اقتصادی استان هستند.

زراعت‏گر ادامه داد: چون هیات خبرگان بانکی استان بوشهر بتازگی تشکیل شده پرونده ‏های زیادی به هیات ارجاع شده که امید است با تعاملی که در پیش گرفته شده روند ارجاع پروندهها به هیات خبرگان بانکی استان کاهش یابد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000