بار مسکن ملی فقط نباید به دوش وزارت راه و شهرسازی باشد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۳۰
نائب رئیس مجلس یازدهم با بیان اینکه مسکن ملی فقط با حمایت وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی تواند به سرانجام برسد، از عزم مجلس یازدهم در حوزه مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با بیان اینکه همه نهادهای دولتی باید در ساخت انبوه مسکن حمایت های لازم را به عمل آورند گفت: بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید از انبوه سازی حمایت کنند.

نیکزاد با اشاره به نشست های مجلس با مسوولان ذیربط در حوزه ساماندهی بازار مسکن گفت: در این خصوص در چندین جلسه با حضور مسوولانی از وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانک مرکزی، بانک مسکن، انبوه سازان و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شده است.

وی در ادامه درباره تاثیر قانون مالیات بر خانه های خالی و تاثیر آن بر ساماندهی بازار مسکن گفت: شورای نگهبان ایراداتی به ماده (54) مکرر قانون مالیات های مستقیم در خصوص دریافت مالیات از خانه های خالی گرفته که پس از رفع ابهام و تایید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا با دریافت مالیات از خانه های خالی، مالیات مکرر زمین و مسکن و مالیات بر آمد و عایدی از املاک، می توان از احتکار مسکن توسط برخی سودجویان جلوگیری کرد.

نیکزاد با اشاره به طرح جدید مجلس برای ساخت مسکن ارزان گفت: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در کشور داریم که سبب تولید میلیونی مسکن شد.

وی با بیان اینکه مجلس برنامه ها و ایده های جدیدی در حوزه مسکن دارد، گفت: طرحی تحت عنوان مسکن انقلاب در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با قید دو فوریت در حال پیگیری است که اگر به زودی این طرح تبدیل به قانون شوددر حوزه تولید مسکن اقدامات خوبی با همکاری دستگاه های مختلف انجام خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بار تکمیل و طرح مسکن ملی به تنهایی توسط وزارت راه و شهرسازی به مقصد نمی رسد، گفت: اعتقاد دارم که موفقیت این طرح بدون همکاری دستگاه های مختلف امکانپذیر نیست.

نیکزاد افزود: زمین و تامین مالی دو فاکتور مهم برای تسهیل دسترسی مردم به مسکن است بنابراین می طلبد که علاوه بر وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه سیاستگذار، خود دولت در کنار سیستم بانکی با یکدیگر بسیج شوند تا شاهد اتفاقات ملموس در مسکن باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000