مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن تشریح کرد:

ماحصل مدیریت بهینه صندوق ره‌آورد آباد مسکن

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن با تشریح عملکرد این شرکت در مدیریت صندوق ره‌آورد آباد مسکن طی سال‌های اخیر، گفت: نرخ تقسیمی صندوق همیشه بین ۲ تا ۳ درصد بالاتر از نرخ سپرده‌های بانکی بوده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید مهدی بحرالعلوم در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به اینکه تاسیس صندوق ره‌آورد آباد مسکن در سال 1392 و با مدیریت تامین سرمایه نوین صورت گرفت، گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق، بانک مسکن به عنوان سهامدار ممتاز در راه‌اندازی این صندوق مشارکت داشته و هدف اولیه از تاسیس آن، ایجاد نقدینگی مناسب برای انجام موضوعات مرتبط بانک با بازار سرمایه بوده است.

وی ادامه داد: در اواخر سال 1393 با توجه به اینکه پتانسیل مدیریت این صندوق در کارگزاری بانک مسکن ایجاد شد، مذاکره با تامین سرمایه نوین برای دریافت امتیاز مدیریت صندوق انجام شد و در ابتدای سال 1394 با خرید 52 درصد از واحدهای ممتاز توسط شرکت کارگزاری بانک مسکن، مدیریت آن به کارگزاری منتقل شد.

بحرالعلوم هدف اصلی از این انتقال را مدیریت کامل سرمایه‌گذاری صندوق توسط زیرمجموعه بانک مسکن برای ایجاد یک ابزار مالی- بانکی برای کنترل عدم خروج نقدینگی از بانک مسکن عنوان و اظهار کرد: در آن زمان به دلیل وجود زمزمه‌های کاهش نرخ سپرده بانکی این احتمال وجود داشت که منابع بانک مسکن (یا بیشتر بانک هایی که متعهد به پرداخت سود طبق ضوابط بانک مرکزی هستند) به مقصد سایر بانک ها خارج شود. اما با استفاده از ابزار صندوق، امکان معرفی یک فرصت سرمایه‌گذاری که هنوز می‌توانست نرخ مورد انتظار سرمایه‌گذاران را محقق کند، وجود داشت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن با اشاره به اینکه وجود صندوق کاملا توانست این وظیفه را ایفا کند و در زمان کاهش نرخ سپرده، منابع بانک به صندوق آباد منتقل شد، افزود: نرخ تقسیمی صندوق همیشه بین 2 تا 3 درصد بالاتر از نرخ سپرده های بانکی بود و از این رو نه تنها در مرحله اول مانع از خروج منابع از بانک شد، بلکه زمینه‌ساز جذب منابع جدید برای بانک مسکن نیز شده است.

به گفته وی، نرخ بازدهی پرداختی توسط صندوق آباد در اکثر دوره‌ها، در زمره سه نرخ برتر بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بزرگ کشور بوده است؛‌ به طوری که میانگین نرخ پرداختی صندوق در طول مدت فعالیت حدود 20.5 درصد بوده است.

بحرالعلوم با بیان اینکه بازدهی بالای صندوق راه‌آورد آباد مسکن در دوره‌های اخیر به سبب عملکرد مثبت مدیریت دارایی صندوق در بخش سهام بوده است، گفت: به صورت عادی بازدهی صندوق که برآیند سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت صندوق است، حدود 16 درصد است. اما با توجه به عملکرد مثبت صندوق در بخش مدیریت دارایی سهام، بازدهی صندوق در دوره‌های پرداخت سود همیشه بالای 19 درصد بوده است.

وی افزود: متوسط سود پرداخت شده به مشتریان در یک سال اخیر 21.1 درصد بوده و بیشترین نرخ پرداختی به مشتریان در سال جاری 23.8 و کمترین 21 درصد بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000