نقدینگی سرگردان بازار مسکن را متلاطم کرده است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۱۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: موضوع عدم محدودیت مالکیت در مسکن نباید وجود داشته باشد زیرا این خود مقدمه ای برای رشد بی ضابطه نرخ ها به واسطه سلیقه ای شدن قیمت گذاری از سوی مالکان است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بهروز محبی‌نجم آبادی با تاکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی بازار مسکن، گفت: متاسفانه مدل نگاه به بازار مسکن خاص بوده و در واقع سرمایه جاری در این بخش چیزی شبیه به سفته بازی است.
وی با تاکید بر اینکه برخی از قواعد و قوانین مصوب مجلس مانند اخذ مالیات از خانه های خالی می تواند به احتکار واحدهای مسکونی و در نتیجه رشد قیمت آن ها پایان دهد، تصریح کرد: موضوع عدم محدودیت مالکیت در مسکن نباید وجود داشته باشد زیرا این خود مقدمه ای برای رشد بی ضابطه نرخ ها به واسطه سلیقه ای شدن قیمت گذاری از سوی مالکان است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ارایه مشوق های لازم برای ساخت مسکن باید از سوی دولت پیگیری شود، گفت: در شرایط فعلی بهترین کار از سوی دولت توجه به تکمیل مسکن مهر بوده زیرا تکمیل این طرح نیز بسیاری از نیازها را پاسخ خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه دولت هنوز رونمایی از جزییات طرح مسکن ملی و مسکن اجتماعی نکرده است، افزود: باید دولت واقعی تر به قضایا نگاه کند اگر ما به آنچه روی زمین داریم شکل واقعی بدهیم به طور حتم روند بهتری را در بازار شاهد خواهیم بود.
محبی نجم آبادی با بیان اینکه ورود مسکن به بورس نیز روند مثبتی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: برای موفقیت بورس مسکن باید در ابتدا پیش شرط هایی لحاظ شده و آموزش های کافی ارایه شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ارایه آموزش های لازم برای حضور مردم در بورس لازم است، افزود: به عقیده من قبل از تلاش برای ورود مسکن به بورس باید معضل مطرح در این بخش را در فضای واقعی و روی زمین مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: مشکل مسکن ما این است که اکنون درگیر یک فضای نادرست و غیر واقعی شده از این رو ما ابتدا این را باید به شکلی حل کرده و با افزایش ساخت و ساز روند بهبود نرخ ها را دنبال کنیم.
محبی نجم آبادی با بیان اینکه مردم باید به شکل واقعی احساس کنند که زمینه خانه دار شدن آن ها وجود دارد، گفت: تسهیل گری در بخش مسکن طبق قانون اساسی وظیفه دولت، حاکمیت و نظام بوده که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اولویت بندی در تامین خانه اقشار متوسط و ضعیف جامعه باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، افزود: باید زمینه افزایش ساخت و ساز به صورت انبوه و حتی شخصی ساز فراهم شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000