تلاش مجلس برای حذف قیمت زمین از نرخ نهایی مسکن/نقدینگی مردم برای ساماندهی بازار کفایت می‌کند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۱۳
عضو هیأت رئیسه مجلس از تلاش برای حذف قیمت زمین در نرخ نهایی مسکن از سوی مجلس خبر داد و گفت: نیازی به افزایش سقف تسهیلات مسکن نیست.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به تلاش مجلس برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن، گفت: مجلس با تدوین طرحی در تلاش برای ساماندهی قیمت مسکن و جلوگیری از نوسانات آن است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح مدون مجلس راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید مسکن دیده شده است، افزود: تلاش مجلس در تدوین طرح در حوزه مسکن جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی با اتخاذ راهکارهای مشخص است.
وی با تاکید بر اینکه حذف قیمت زمین از نرخ نهایی مسکن یکی از مولفه‌هایی است که در طرح مجلس دیده شده است، تصریح کرد: با مولفه هایی که در طرح مجلس در بخش مسکن دیده شده به طور حتم جلوی شوک قیمتی در بازه های زمانی پیش رو گرفته خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر حذف قیمت زمین در قیمت نهایی مسکن عملیاتی شود به طور حتم قیمت خانه متعادل خواهد شد، تصریح کرد: اکنون عمده گرانی مسکن مربوط به قیمت زمین بوده که با عملیاتی شدن طرح مجلس نرخ ها روند نزولی به خود خواهند گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که در حوزه ساخت و ساز بیشتر مسکن نیاز به افزایش سقف تسهیلات در این بخش وجود دارد یا خیر، گفت: نیازی به رشد سقف تسهیلات وجود ندارد زیرا سرمایه های خود مردم محرک مناسبی در این بازار بوده و می تواند رونق مناسبی ایجاد کند.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در موضوع ساماندهی بازار مسکن باید مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی همسو باشند، افزود: در وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در مسیر ساماندهی وضعیت بازار آغاز شده اما متاسفانه سایر ارکان دولت با آن همراه نیستند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: مجلس حامی طرح های موفق در بخش ساماندهی بازار مسکن بوده و در این راستا نیز جلسات مستمری با دولت برای افزایش تعامل برای تسریع در بهبود قیمت ها در این بخش برگزار خواهد کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس با هدف رفع مشکل ازدواج و تامین مسکن جوانان طرح های مختلفی در دستور کار داشته و در این مسیر تعامل خوبی نیز با دولت شکل داده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000