عملکرد مثال زدنی کارکنان بانک در تسهیل امور مشتریان
به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، در این نشست که با هدف توسعه و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین کارکنان برگزار شد، عقیل زینلی مدیر شعب استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و آرزوی قبولی عزاداری عزاداران تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در بانک مقوله بسیار مهمی است و باید آن را در اولویت امور قرار دهیم زیرا این مهم مختص روز و یا مناسبت خاصی نیست. وی افزود: امر به معروف وظیفه همه افراد است و ما باید اول از خودمان شروع کنیم. وی با اشاره به اهمیت احیای فریضتین در سلامت اداری بانکها، بر نقش شناخت صحیح مصادیق معروف و منکر تأکید کرد.
وی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، نیاز به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس میشود.
زینلی تصریح کرد: ما باید در مسؤولیت های سازمانی خود به این امر مهم توجه ویژه داشته باشیم و آداب آن را رعایت کنیم. امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام بدنه سازمان و خدماترسانی به مشتریان وجود داشته باشد.
زینلی افزود: یکی از مصادیق مهم این واجب الهی، برخورد خوب و مناسب کارکنان با مشتریان است و باید همه کارکنان تلاش کرده تا در این امر الگوی مردم باشند.
مدیر شعب استان بوشهر گفت: هم اکنون خیلی از شغل ها تحت تأثیر فشار اقتصادی قرار گرفته اند و ماهم عزممان را جزم کرده ایم که با تامین و پرداخت تسهیلات در بخش مسکن موجبات رونق اقتصادی را فراهم کرده و ضمن مساعدت به کسانی که مشاغل آن ها آسیب دیده، در سایر بخش ها نیز با پرداخت تسهیلاتی نظیر قرض الحسنه ازدواج، شرایط لازم را برای تحقق سنت حسنه ازدواج برای جوانان جامعه ایجاد کنیم.
زینلی افزود: رسالت دیگر بانک مسکن اهداف خیرخواهانه و خداپسندانه است . زینلی با ارائه عملکرد مدیریت در این مقوله گفت: مسوولیت های اجتماعی بانک ایجاب می کند که به جای تذکر لسانی اقدامات پیشگیرانه انجام دهد، در این راستا و به منظور ایفای رسالت اجتماعی این مدیریت اقدام به ، تاسیس صندوق خیریه بانک مسکن با عضویت همکاران جهت تامین نیاز مددجویان کمیته امداد مخصوصاً در مناطق حاشیه نشین و مددجویان معرفی شده بهزیستی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مبلغ 100 میلیون تومان و... کرده است.
مدیرشعب بانک مسکن استان بوشهر با اشاره به پرداخت 806ر8 فقره تسهیلات به مبلغ 200ر4 میلیارد ریال طی سال گذشته و نیز پرداخت 648ر1 فقره تسهیلات به مبلغ 000ر1 میلیارد ریال در پنج ماهه نخست سال جاری ، عدم وصول هیچگونه شکایت مردمی از همکاران علی رغم پرداخت این حجم کثیر از تسهیلات وخدمات را نشانه ای بر سلامت همکاران و موفق عمل کردن آمران به معروف در بانک دانست.
سپس حجت الاسلام علی اکبری جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با تقدیر و تشکر از پرسنل بانک مسکن به دلیل اهتمام ویژه به فریضه امر به معروف و نهی از منکرگفت: تسهیل در امور مشتریان خود یک معروف است که عملکرد کارکنان بانک مسکن در این بخش خود مثال زدنی است. ,وی افزود در حال حاضر همکاری بسیار خوبی بین این شورا و بانک مسکن وجود دارد و بانک مسکن در بخش مسؤولیتهای اجتماعی فوق العاده عمل کرده و ما با بازدیدهای محسوس و نامحسوس شاهد موارد مختلفی از این حمایت ها بوده ایم .
وی ادامه داد: مردم دغدغه های جدی در زندگی دارند و نباید تصور کرد که امر به معروف و نهی از منکرصرفاً مربوط به مسئله حجاب بوده، بلکه مواردی نظیر تذکر به مسوولین، و مبارزه با منکراتی چون زمین خواری، مفاسد اقتصادی و مداخله در امور جامعه نظیر مشکلات کم آبی ، تأمین دارو و مایحتاج مردم و سایر موارد نیز می باشد که ما با تشکیل گروه های جهادی و حمایت از آنها به این حوزه ها ورود کرده ایم .
حجت الاسلام علی اکبری با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در منابع روایی ، این فریضه را شامل دو ساحت مردم نسبت به مسئولین و مردم نسبت به مردم دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروزی یک امر ضروری بوده و تنها مختص به عفاف و حجاب نیست.
وی گفت: یکی از اثربخشترین معروفات فراهم کردن شرایط و زیرساختها برای اشتغال و ازدواج جوانان است.