تاکید بر سرعت‌ گرفتن فرآیندهای تصویبی تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۱۲
اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نهمین جلسه این شورا بر ضرورت تسریع فرآیندهای تصویبی تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن تاکید کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد نیکخواه، مدیرکل دفتر دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به اینکه نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، روز دوشنبه، دهم شهریورماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در این جلسه، سه دستور کار مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت.

وی افزود: اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این جلسه، ضمن استماع گزارش دبیرخانه این شورا، در خصوص فرآیند تامین اراضی مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن بر ضرورت سرعت گرفتن فرآیندهای تصویبی استانی و ملی تامین اراضی و همچنین تسریع حداکثری در مراحل صدور پروانه این پروژ‌‌ه‌ها تاکید کردند.

مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی طرح جامع شهر نورآباد ممسنی را دومین دستور این جلسه عنوان و بیان کرد: این طرح با در نظر گرفتن جمعیت ۶۸ هزار نفر برای افق ۱۴۱۰ به تصویب رسید. در ادامه این مصوبه همچنین محدوده شهر با تغییرات اندک نسبت به مصوبه استانی، مورد تایید قرار گرفت. ضمن اینکه حریم شهر با اعمال یک مورد تغییر و تثبیت روستای "علی‌وند" در حریم شهر به تصویب رسید.

نیکخواه، سومین دستور کار جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را انتزاع ناحیه شهری "نصرت‌آباد" از محدوده شهری الوند و تثبیت آن در حریم شهر به‌عنوان روستای مستقل عنوان کرد و گفت: بر اساس طرح جامع سال ۱۳۹۱ شهر الوند، سکونتگاه روستایی نصرت‌آباد به‌عنوان ناحیه منفصل شهری به محدوده شهر الوند الحاق و تحت مدیریت یکپارچه این شهر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار دهیاری و شورای اسلامی روستایی در این سکونتگاه، انتزاع آن از محدوده شهری عملا به مطالبه‌ای مردمی تبدیل شد؛ این درخواست در نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با موافقت اعضای این شورا همراه و مقرر شد، فرآیند قانونی این تبدیل وضعیت انجام شود.

مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: با تصمیم شورای‌عالی که متعاقب تصمیم شورای‌ برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین اتخاذ شد، سکونتگاه نصرت‌آباد به‌عنوان روستای مستقل در حریم شهر الوند تثبیت خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000