معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

بودجه مورد نیاز برای ورود به طرح مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۶/۱۵
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قیمت تمام شده هر واحد مسکونی برلی متقاضیان طرح مسکن ملی اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه اقدامات در حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی طرح اقدام ملی به گونه ای صورت گرفته که با بودجه کمتری بتوانیم کمک کنیم متقاضیان مسکن صاحب مسکن شوند، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بنا بر محاسبات و برنامه ریزی های اولیه انجام شده، اگر یک واحد مسکونی را معادل 100 متر به صورت ناخالص در نظر بگیریم (75 متر به صورت خالص و مابقی مشاعات مربوط به این واحد مسکونی خواهد بود) هزینه ساخت هر متر مربع حدود 3 میلیون تومان با هزینه هایی که امروز می توان ساخت و ساز را انجام داد پیش بینی شده است. به این معنا که بودجه خرید یک واحد مسکونی در این طرح به طور کلی حدود 300 تا 330 میلیون تومان تمام می شود.
وی ادامه داد: از این رقم 100 میلیون تومان تسهیلات و حدود 200 میلیون تومان ظرف این دو سال باید آورده متقاضی باشد که از این رقم، 40 میلیون تومان آورده اولیه است.
وی در عین حال با تاکید بر آنکه عدد و رقم اعلامی محاسبات اولیه است، اظهار کرد: ممکن است برخی واحدها را به صورت دو طبقه واگذار شود که در واحدهای دو طبقه که در بسیاری از شهرهای کوچک کشور به صورت دو طرف حیاط طراحی شده و واگذار خواهد شد مثل پارکینگ نیست پس حدود 20 تا 25 متر از مشاعات کم می کند و قیمت تمام شده کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین قیمتی که اعلام می شود محاسبات اولیه است و ممکن است تغییراتی برای هر پروژه داشته باشد.
به گفته وی متقاضیان ثبت نام کننده در این طرح می توانند در مجموع با حدود 200 میلیون تومان آورده نقدی البته بدون احتساب قیمت واگذاری زمین صاحب مسکن شوند.
معاون وزیر راه به هزینه واگذاری زمین به متقاضیان اشاره کرد و افزود: تقریبا حدود 40 تا 42 متر سهم زمین است که تقریبا حدود 40 میلیون تومان به بودجه خرید یک واحد مسکونی اضافه خواهد کرد که در قالب اقساط ده ساله پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این پروژه برای دهک هایی که نیازمند حمایت ویژه هستند طراحی نشده و برای این منظور طرح دیگری از سوی دولت در دست اقدام است، عنوان کرد: از آنجاکه خیلی از دهک ها و گروه های مختلف هستند که توان پرداخت این رقم را هم ندارند بنابراین پروژه دیگری غیر از طرح اقدام ملی برای دهک های اول تا سوم برنامه ریزی شده است.
محمودزاده افزود: مطابق با برنامه ریزی انجام شده، تک تک افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی با کمک دستگاه های ذی ربط شناسایی شده اند و همکاری گسترده ای بین دستگاه های حمایتی و دولتی در حال انجام است که با کمترین عدد ممکن این افراد را صاحب مسکن کنیم. از پتاسیل سایر دستگاه ها استفاده کردیم. به عنوان مثال در شهرهایی که دولت زمین ندارد، سازمان اوقاف یا آستان قدس یا نهادهایی که زمین دارند همکاری مناسبی دارند. بنیاد مستضعفان برای تامین مصالح ساختمانی قول های مساعد داده اند. ستاد اجرایی حتی بسیج سازندگی یعنی یک مجموعه در حال همکاری هستند تا در راستای تامین مسکن این اقشار اقدامات لازم انجام شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000