مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند:

کاهش قیمت تمام شده ساخت با شگردهای سازندگان/ قیمت مصالح مدیریت شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند، با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مسکن به ویژه برای سازندگانی که از زمین‌های خودمالک استفاده می‌کنند، رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر ساخت ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در دستور کار قرار دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

حمیدرضا زمرد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به مشارکت شرکت سرمایه گذاری الوند در پروژه‌‎های ملی از جمله برنامه اقدام ملی مسکن و بافت فرسوده، اظهار داشت: با توجه به داشتن تجربه مسکن مهر ، انتظار می‌رود در فرایند اجرای پروژه‌های طرح ملی مسکن، در کنار ساخت واحدهای مسکونی به ساخت همزمان تاسیسات روبنایی توجه شود.

زمرد همچنین با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: در مجموع قیمت تمام شده مسکن به ویژه برای سازندگانی که از زمین‌های خودمالک استفاده می‌کنند، رو به افزایش است و قیمت نهاده‌های ساختمانی نیز متاثر از متغیرهای اقتصادی به افزایش قیمت ساخت دامن زده است.

وی افزود: علاوه بر این، عوارض شهرداری باعث شده تا در قیمت تمام شده واحدهای مسکونی برای مصرف کننده تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند ادامه داد: از طرفی قدرت خرید اقشار میان درآمدی کاهش یافته و این موضوع باعث ایجاد رکود تورمی در بخش مسکن خواهد شد، هرچند شرکت‌های انبوه‌ساز و سازندگان با شگردهایی که برای سرعت ساخت به کار می‌گیرند تلاش می‌کنند قیمت تمام شده ساختمان را با کیفیت خوب به حد معقول برسانند.

وی با اشاره به روش‌های تامین مالی پروژه‌ها در شرایط فعلی گفت: بخشی از هزینه‌های ساخت، از محل آورده سازنده، بخشی از محل تسهیلات بانکی و بخش دیگر نیز از محل پیش فروش واحدها تامین می‌شود.

زمرد ادامه داد: به نظر می‌رسد با رشد قیمت مصالح ساختمانی، بخش پیش فروش کمی با مشکل مواجه شده و سازندگان در این زمینه با رشد قابل توجه مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند همچنین درباره نقشه راه این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: خوشبختانه گروه سرمایه گذاری مسکن با تعیین استراتژی واحد، یک نقشه راه مشخص تعیین کرده و اهداف مشخصی در این زمینه وجود دارد.

زمرد گفت: البته طبیعی است که باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که پیش فروش برای سازنده‌ها ریسک دارد؛ تقریبا در چند سال گذشته بانک مسکن شرایط خوبی را برای سازندگان و شرکت‌های تابعه فراهم کرده اما باید سازنده‌ها و شرکت‌های سازنده، جریان فروش و نقدینگی داشته باشند و هزینه مصالح ساختمانی مدیریت شود تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

وی همچنین درباره عملکرد شرکت سرمایه گذاری الوند گفت: این شرکت تاکنون حدود 700 هزار مترمربع پروژه احداث کرده که 5600 واحد مسکونی، 200 واحد تجاری و یکسری پروژه اداری خدماتی بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند با بیان اینکه رویکرد ما در شرکت ورود به پروژه های اقدام ملی و بافت فرسوده به عنوان سیاست‌های کلان دولت و بانک مسکن است، گفت: در حال حاضر ساخت 100 هزار مترمربع پروژه در دستور کار قرار دارد.

زمرد درباره زمان تکمیل پروژه های شاخص شرکت سرمایه گذاری الوند گفت: یکی از پروژه های شاخص پروژه 72 واحدی الوند است که تا پایان امسال به پایان می‌رسد؛ ضمن اینکه پروژه بافت فرسوده فریدن پور در سال 1400 به یک پیشرفت نسبی برای پیش فروش به متقاضیان خواهد رسید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000