فروش متری مسکن در بورس راهکاری برای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۷/۱۹
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس راه اندازی فروش متری مسکن در بورس را راهکاری برای خانه دار شدن اقشار ضعیف و متوسط جامعه خواند .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیببنا، جعفر قادری با تاکید بر ضرورت فراهم شدن سازوکار بورس مسکن در کشور، گفت: از مزایای بورس مسکن شفاف شدن فعالیت ها بوده به گونه ای که تا حدی هزینه های معاملاتی را نیز کاهش می دهد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مکانیزم خرید و فروش مسکن در بورس فراهم شود، افزود: باید توجه کنیم که فعالیت ها در بورس زمینه را برای سفته بازی و بورس بازی مسکن فراهم نکند که دقیقا منجر به افزایش قیمت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه با حفظ و رعایت کنترل های لازم بورس موفق خواهد شد، تصریح کرد: دولت باید حامی رشد بورس و عرضه مسکن در آن باشد تا دلالی در این بازار از بین برود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که عرضه متری مسکن یا واگذاری یک جای خانه در بورس مفید خواهد بود، گفت: عرضه متری مسکن با توجه به شرایط اقتصادی کشور مثمر ثمرتر خواهد بود و به این ترتیب افراد با خرید چند متر از یک واحد مسکونی توان مالی خود را برای خرید یک مسکن افزایش می‌دهند.
قادری ادامه داد: خرید متری مسکن از بورس مقدمه خرید یک واحد آپارتمان برای کسانی خواهد شد که توان کافی برای خرید مسکن ندارند از این رو دولت باید حامی این حوزه باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که فروش متری مسکن در بورس دلالی را بیشتر نمی کند، گفت:خیر زیرا بهترین شکل در شرایط فعلی برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه بوده و کمک می کند که تمایل به خرید سکه و ارز در بین مردم کاهش یابد.
وی در خصوص ملزومات مورد نیاز برای فراهم شدن بورس مسکن در کشور، افزود: دولت باید سازوکار اجرایی بورس مسکن را فراهم کرده و مجموعه معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی باید سایر ملزومات این سازوکارها را تدوین کند.
قادری تاکید کرد:در شرایطی که همه می گوییم باید منابع را به سمت تولید سوق دهیم راهکارش این است پول به جای تبدیل به سکه و ارز در این مسیر قرار بگیرد.
وی افزود:باید نهادهای معتبر مانند بنیاد مستضعفان،ستاد اجرایی فرمان امام و غیره پای کار باشند تا به این ترتیب قطعا تضمین خوبی برای ادامه مسیر بورس مسکن باشد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000