رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن تاکید کرد

تلاش بانک مسکن برای بی اثر کردن تحریم ها

رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن تاکید کرد که این بانک با استفاده از تجربیات سالهای گذشته، همواره توانسته که در جهت ورود کالاهای بشر دوستانه و کالاهای پزشکی و اساسی از امکانات خودش بهره ببرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در روزهای اخیر و در راستای تحریم های یک جانبه، آمریکا نام بانک های جدید را به لیست تحریم های خود اضافه کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این وزارت خانه پس از مشورت با وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به تحریم 18 بانک کرده است. تحریم‌های جدید آن دسته از بانک‌های ایرانی را هدف قرار داده اند که تاکنون مشمول تحریم‌های ثانویه نبوده‌اند. طبق تحلیل کارشناسان، هدف از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران این است که کانال های مورد استفاده تهران برای واردات اقلام بشردوستانه مانند غذا و دارو مسدود شوند.

در این خصوص هیبنا با فیروزه تباری، رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن گفت و گو کرده است. تباری با تاکید بر این که این تحریم ها، موضوع جدیدی در نظام بانکی کشور نیست، گفت: فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد و برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده است.
رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن با تاکید بر این که واکنش بانک ها به این موضوع، منفعلانه نخواهد بود گفت: طی دهه های گذشته شبکه بانکی کشور همواره توانسته این تحریم ها را بی اثر و کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه را وارد کند.
وی افزود: بانک مسکن نیز با استفاده از تجربیات سالهای گذشته، همواره توانسته که در جهت ورود کالاهای بشر دوستانه و کالاهای پزشکی و اساسی از امکانات خودش بهره ببرد.
تباری با تاکید بر این که پیشتر نیز این گونه نقل و انتقالات با وقفه های طولانی انجام می شد و گهگاهی هم مورد پذیرش کارگزاران قرار نمی گرفت، گفت: با عنایت به اینکه طبق مصوبات و منشورهای بین المللی همواره غذا و دارو جزو استثنائات موارد تحریم محسوب می شوند و بانک مسکن تمام تلاش خود را برای کمک به ورود کالاهای بشر دوستانه، همچنان ادامه خواهد داد.
وی در پایان تاکید کرد که با یاری و همکاری مردم و همچنین تلاش همکاران در بانک مسکن، کوشش خواهیم کرد که در مبادلات خارجی، مانند گذشته راهکارهای ارتباطی خود را ارتقا دهیم، تا اثر تحریم های ظالمانه کمرنگ شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000