پروژه ۸۸ واحدی طرح اقدام ملی در شهرستان فردوس خراسان جنوبی

اولین پروژه مسکن اقدام ملی در استان خراسان جنوبی کلید خورد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی بانک مسکن – هیبنا؛ بوستان افروز مدیر شعب بانک مسکن بیان داشت: طرح اقدام ملی مسکن از اقدامات دولت برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و کم‌ درآمد جامعه است و با توجه به وضعیت اقتصادی هدف آن است که سازمان های متعامل بخش مسکن به شکلی عمل نمایند که هزینه های تمام شده ساخت به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی از سه پروژه معرفی شده از جانب بنیاد مسکن، پروژه 88 واحدی شهرستان فردوس در 44 قطعه زمین واگذاری از جانب اداره کل راه و شهرسازی انعقاد قرارداد شده و پروژه ی 56 واحدی طبس و 187 واحدی شهدای باقریه بیرجند نیز در دست اقدام و تکمیل مدارک می باشد.

مدیر شعب استان خراسان جنوبی گفت: سهم استان در طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول 2450 واحد است و تاکنون 14274 نفر متقاضی طرح اقدام ملی داشته ایم که از این میان پس از بررسی های به عمل آمده از جانب اداره کل راه و شهرسازی 6247 نفر به عنوان واجد شرایط تایید شده اند.

وی افزود: اکنون 5048 حساب طرح اقدام ملی در شعب مرکزی بیرجند، طبس، مرکزی قائن، فردوس، نهبندان، بشرویه، سرایان، سربیشه و اسدیه افتتاح شده و روال افتتاحی متقاضیان صعودی است.

مدیرشعب بانک مسکن استان در تشریح چگونگی ساخت واحدهای طرح مسکن اقدام ملی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن، ساخت و ساز واحد‌ها بر عهده بخش خصوصی است و اداره کل راه و شهرسازی در بحث تامین زمین به افراد متقاضی در این طرح خدمات ارائه می دهد.

وی عنوان کرد: در شهر بیرجند افراد به صورت گروه‌های ۵ نفره با هم به مشارکت و ساخت و ساز واحد‌های خود می‌پردازند و در شهرهایی با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی نظارت بر ساخت و ساز‌ها است و افراد در قالب گروه‌های ۲ نفری اقدام به مشارکت و ساخت واحد‌های خود می‌کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000