نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد

پیشنهاد تبدیل وضعیت اتحادیه مشاوران املاک به کانون

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۹/۰۹/۰۱
اتحادیه مشاوران املاک، پیشنهاد تبدیل این اتحادیه به کانون و منفک‌شدن از قانون عمومی نظام امور صنفی را ارائه کرد و گفت: صنف مشاوران املاک به‌ دلیل تخصصی‌بودن و حساسیت بالا، باید تابع قانون خاص باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام عقبایی، نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک، گفت: اتحادیه صنف مشاوران املاک به‌ عنوان یک اتحادیه تخصصی با ۱۳۰ هزار عضو، بخشی تخصصی، توانمند و با حساسیت بالا و دارای جایگاهی خاص، هم شان کانون وکلا، کانون سردفتران و یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کشور است.

وی افزود: این صنف قاعدتا باید قانون و قواعد خاص خودش را داشته باشد. قوانینی که مشخص، متناسب و به روز برای جذب متقاضیان ورود به این حوزه و نیز تعیین مجازات‌ها و برخورد با تخلفات صنفی باشد. در حالی که علیرغم حساسیت شغلی و اجتماعی این صنف، متاسفانه فعلا تابع قانون نظام صنفی هستیم .

عقبایی ادامه داد: به عنوان مثال شرط تحصیلی ورود افراد به صنف مشاوران املاک، بر اساس مصوبه مجلس که اتفاقا اخیرالتصویب هم هست ، داشتن سواد خواندن و نوشتن است که البته این عزیزان هر چقدر هم آموزش ببینند، شرایط قابل قبول ورود به این صنف تخصصی را نخواهند داشت. بنابراین،سطح صنف پایین نگهداشته شده و در نتیجه هدف اصلی که خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است محقق نشده است. به این ترتیب مشکل اصلی قرار گرفتن در این و یا آن وزارتخانه نیست بلکه قوانین و قواعد حاکم بر این صنف است.

ضرورت تبدیل اتحادیه املاک به کانون و منفک شدن از قانون عمومی نظام امور صنفی

نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک پیشنهاد داد که این اتحادیه در قالب یک کانون تعریف شود تا از قانون عمومی نظام امور صنفی منفک شده و تابع قانون خاص باشد.

وی متذکر شد، این اقدام، مسیر قانون‌گذاری در مجلس و ارایه لایحه دولت را می‌طلبد. همچنین عزمی جدی برای ایجاد و اصلاح زیرساخت‌ها و انجام کار اصولی برای ایجاد نهادی به نام کانون مشاوران املاک که می‌تواند با هر مجموعه و دستگاهی، لینک و در ارتباط باشد.

عقبایی گفت: مهم نیست که این صنف با کدام وزارتخانه و یا نهاد دولتی ارتباط اداری داشته باشد ، هر چند بهتر است این ارتباط با وزارتخانه‌ای باشد که ارتباط کاری نزدیکتری با وظایف و مسئولیت‌های آن داشته باشد . اگر وزارت صمت، فرصت‌هایی را برای مشاوران املاک مهیا کند به اعتقاد بنده بهتر است روند کاری را به همین شکل موجود حفظ کرد. مهم برنامه‌ریزی کلان مناسب و متناسب و نیز خروجی و عملکرد خوب برای ایجاد آرامش و آسایش مردم است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000