آخرین وضعیت پروژه مسکونی باران

پروژه شاخص باران رشت که از سال گذشته آغاز شده، طبق زمان بندی قرار است در سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مجتمع مسکونی باران در یکی از مناطق رو به توسعه و جدید شهر رشت قرار گرفته است.

این مجتمع که یکی از پروژه‌های شاخص گروه سرمایه گذاری مسکن محسوب می شود، با 256 واحد مسکونی در حال ساخت است.

عملیات اجرایی این پروژه از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار است در مردادماه سال 1402 به متقاضیان تحویل شود.

این پروژه با زیربنایی به مساحت 30 هزار و 184 مترمربع ساخته می شود و پیشرفت فیزیکی آن تا پایان آبان ماه به حدود 7.5 درصد رسیده است.

این پروژه ضمن انطباق با اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن مبنی بر احداث واحدهای مسکونی برای اقشار میان درآمدی، در منطقه متوسط شهر رشت واقع شده است که شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان از شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن آن را احداث خواهد کرد.

این پروژه با قرار گرفتن در منطقه سکونتی مناسب شهر رشت، با بهره‌مندی از طراحی مناسب و محوطه وسیع، از مجتمع‌های مسکونی شاخص موجود در منطقه خواهد بود و با بهره‌گیری از ساخت با کیفیت، سرپناهی محکم و مطمئن را برای ساکنین آن فراهم خواهد آورد.

یکی از اهداف شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و شرکت های تابعه در ساخت پروژه‌های جدید علاوه بر توجه به کیفی سازی، توجه به محیط زندگی و ایجاد فضای سبز در صورت امکان برای مجتمع های مسکونی است. در همین راستا در پروژه باران رشت طراحی انجام شده و ایجاد فضاهای عمومی وسیع و چشم نواز در داخل ساختمان، به نحوی است که از هم اکنون می توان با اطمینان آن را یکی از بهترین و با کیفیت ترین ساختمان های شهر رشت در آینده دانست.

این پروژه با داشتن بخش تجاری کوچکی در مجاورت خود، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای شرکت، نیازهای ساکنان منطقه را نیز به بهترین نحو فراهم خواهد کرد.

طراحی پروژه باران معماری مدرنی است که با طراحی اقلیمی بر پایه مصالح بوم‌آور و الگو واره‌های متعارف در معماری بومی منطقه، شکل گرفته است.
کالبد معماری مدولار پروژه به منظور دستیابی به وسعت دید انسانی و کاستن از سنگینی بصری توده بنا، از 2 شکاف افقی در همکف و میانه حجم بهره‌مند شده که در همکف به صورت پیلوت و در میانه طبقات به صورت حیاط نیمه عمومی به وجود آمده است.

روش جت گروتینگ یکی از شیوه‌های بهسازی، پایدارسازی و آب بندی خاک به صورت درجا است، در این روش ستون‌هایی مدفون از مخلوط خاک و سیمان بوسیله پمپ تزریق مخصوص با سرعت و فشار بسیار بالا به ترتیب تا حدود 900 کیلومتر بر ساعت و 700 اتمسفر در محل تولید می‌شود.

عملیات جت گروتینگ باعث تغییر ساختار خاک در محدوده شعاع تأثیر و اختلاط کامل خاک با مخلوط تزریق می‌شود. این روش اجرایی برای نخستین بار در عملیات بهسازی بستر پروژه باران رشت در گروه سرمایه گذاری مسکن اجرا می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000