در نشست مدیران کل راه و شهرسازی،بنیاد مسکن و بانک مسکن استان همدان مطرح شد:

عزم جدی برای تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر فاقد متقاضی

با هدف ارتقاء سطح همکاریهای سه جانبه و تعامل بین بانک مسکن ،راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، نشستی به میزبانی مدیر شعب استان همدان با مدیران کل سازمانهای مذکور برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،رسول مالمیر مدیر شعب استان همدان با اعلام این خبر گفت : استان همدان دارای 12 پروژه بالغ بر 2079 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی و مشکل دار است که برخی از شعب استان را با چالش جدی مواجه کرده است.از این رو برگزاری جلسات کارشناسی با سازمانهای ذیربط برای بررسی وضعیت پروژه های یاد شده و اتخاذ تصمیم برای برون رفت از شرایط فعلی ضرورتی غیر قابل اجتناب است.

وی در آغاز جلسه ضمن قدردانی از استقبال مدیران کل سازمانهای فوق الذکر در خصوص برگزاری این نشست اظهار داشت :حل مسائل و مشکلات بیش از 2000 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی استان همدان نیازمند همکاری تنگاتنگ هر سه سازمان و ارتباط و جلسات کارشناسی مستمر می باشد.ایشان همچنین به تفکیک به تشریح ابعاد و مشکلات هر یک از پروژه ها پرداخت و از مدیران کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خواست تا با نظر مساعد و از طرق مختلف بانک را در وصول مطالبات و تعیین تکلیف پروژ ها یاری کنند.

مالمیر در ادامه با اشاره به تاکید اولیای ارشد بانک بر پای کار بودن بانک مسکن در طرح اقدام ملی ،گفت بانک مسکن استان برای به ثمر نشستن طرح اقدام ملی در استان همدان آمادگی همه جانبه خود را اعلام می کند.ضمن اینکه طرح اقدام ملی فرصت مناسبی را فراهم کرده تا بتوانیم با استفاده از پتانسیل های آن، مشکلات برخی از پروژه های متوقف شده مسکن مهر استان را حل کنیم.

مهندس داریوش حسینی مدیر کل راه و شهرسازی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ،از تلاش مجموعه بانک مسکن در انجام رسالت خود؛یعنی کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه طرح مسکن مهر قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا با همدلی و همراهی سازمانهای ذیربط مشکلات پیش روی پروژه های باقیمانده مسکن مهر در اسرع وقت و بهترین شکل ممکن که منافع سازمانها و مردم تامین و مرتفع شود.

حسینی در ادامه به وحدت رویه در پیگیری مشکلات پروژه های فاقد متقاضی تاکید کرد و گفت :اولویت اول برای بر طرف کردن مشکلات پروژه ها و بررسی وضعیت متقاضیان طرح مسکن ملی شهرستانهایی است که در آنها پروژه های تعطیل وجود دارد.

در صورتیکه متقاضی طرح اقدام ملی داشته باشیم می توانیم بر اساس شیوه نامه های تدوین شده پروژه ها را با پیمانکار قبلی ادامه دهیم و در صورت عدم آمادگی و یا عدم تمایل پیمانکار پس از طی مراحل قانونی که به تصویب شورای مسکن خواهد رسید به پیمانکار جدید واگذار کنیم .راهکار دیگری که می توان برای تسریع و تسهیل در این پروژه ها که اکثرا دارای اسناد تفکیکی نیز می باشند، استفاده کرد پیاده سازی روش گروه های ساخت است که با شناسایی تعداد لازم از متقاضیان ،یک کد برای هر پلاک تعریف و پروژه جهت احداث یا تکمیل به ایشان واگذار می شود.

مهندس حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن نیز با قدردانی از ایده برگزاری این جلسه ،از زحمات مدیران و کارکنان بانک مسکن تشکر کرد و بر آمادگی بنیاد مسکن برای تعیین تکلیف پروژه های فاقد متقاضی، به ویژه در شهرستانهای استان همدان تاکید کرد و بیان داشت هر سه سازمان می باید با کار کارشناسی دقیق مسائل حقوقی نقل انتقال پروژه ها را مد نظر قرار داده و با محوریت حفظ منافع سازمانی و کمک به خانه دار شده اقشار جامعه، گامهای موثری را بردارند.

مالمیر با قدردانی از حسن نظر مدیران کل دستگاههای ذیربط بیان داشت: با رایزنی های که انجام شد، مقرر شد هر هفته با برگزاری جلسه ای با حضور کارشناسان بانک و سازمانهای مربوطه، راهکارهای عملی افزایش سطح تعاملات مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ضمن اینکه مدیر کل راه و شهرسازی نیز با تاکید بر تشکیل شورای مسکن با حضور سازمانهای ذیربط بر پیگیری و رفع مشکلات واحدهای باقیمانده مسکن مهر و آغاز پروژه های طرح اقدام ملی مسکن ،نظر مساعد خود را در خصوص همکاری بیشتر با بانک مسکن اعلام کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000