رفع نقاط ضعف بودجه ۱۴۰۰ در فضای تعاملی مجلس و دولت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۲۵
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشریح منابع و مصارف لایحه بودجه، گفت: با همکاری مجلس و دولت بودجه سال آینده در یک فضای تعاملی بررسی و تصویب می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به فرآیند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، اظهار داشت: در حال حاضر لایحه بودجه کل کشور در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است تا هر کمیسیون نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس پس اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١٤٠٠ با حضور نمایندگانی از کمیسیون های مختلف تشکیل می شود افزود: کلیات و جزئیات لایحه در کمیسیون تلفیق با حضور مسئولان و مقامات دولتی بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از تصویب جزئیات لایحه در کمیسیون تلفیق، به صحن علنی مجلس ارجاع داده می شود تا کلیات و جزئیات در صحن آغاز شود.

وی با اشاره به اعداد و ارقام لایحه بودجه کل کشور گفت با بیان اینکه دولت در بخش منابع ۸۴۱ هزار میلیارد تومان منابع عمومی پیش بینی کرده، افزود: بودجه عمومی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز حدود ۹۳۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع عمومی دولت شامل درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدهای پیش بینی شده ۳۱۷ هزار میلیارد تومان، واگذاری دارایی سرمایه ای ۲۲۵ هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی مالی ۲۹۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سال آتی در بودجه نفت ۴۰ دلار با نرخ تسعیر ۱۱۵۰۰ تومان دیده شده است، افزود: بر اساس آنچه که پیش بینی شده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه روزانه باید فروش یا صادرات نفت داشته باشیم.

حسینی گفت: از حیث مصارف نیز هزینه های جاری که عمدتا حقوق و دستمزد کارکنان است، ۶۳۷ هزار میلیارد تومان، بودجه عمرانی ۱۰۴ هزار میلیارد تومان و تملک دارایی مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجموع منابع عمومی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه حدود ۱۸ درصد رشد داشته است، افزود: در خصوص ۱۰۴ هزار میلیارد توانی که برای پروژه های عمرانی دیده شده باید در مجلس بیشتر به آن توجه شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حجم قابل توجه تعهدات تکمیل پروژه های عمرانی در کشور گفت: در حوزه وزارت راه و شهرسازی بر اساس برآوردهایی که با حضور مسئولان دولتی در کمیسیون عمران داشتیم حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان حجم پروژه های عمرانی است در حالیکه اعتبارات عمرانی وزارت راه و شهرسازی به شرط تخصیص ۱۰۰ درصدی، ۱۵۵ هزار میلیارد تومان است.

حسینی با تاکید بر اینکه باید با همکاری مجلس و دولت بودجه سال آینده در یک فضای تعاملی بررسی و تصویب شود، تاکید کرد: باید در کلان بودجه تفاهمی بین مجلس و دولت اتفاق بی افتد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000