مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با هیبنا مطرح کرد

مطالبه و تغییر ذائقه مردم برای مسکن های دارای مدیریت انرژی با ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان به دنبال یک سطح بالاتر در بهینه سازی انرژی در ساختمان ها است گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن بر خلاف برخی بساز بفروش ها فقط به دنبال رعایت پروتکل ها و استانداردهای ساخت و بالا بردن کیفیت ساختمان است.
پایگاه خبری بانک مسکن

روزبه ظهیری هاشمی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار هیبنا در پاسخ به این پرسش که سالانه 4 تا 5 هزار میلیارد تومان انرژی در ساختمانها به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساخت هدر می رود آیا گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین سازنده مسکن تلاش خود را در اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان معطوف کرده است؟ گفت: دولت، سازمان نظام مهندسی ساختمان و ارگان های ذیربط از مبحث 19 مقررات ملی ساختمان حمایت می کنند.
وی افزود: به همین دلیل است که دز تابستان امسال چاپ ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان انجام شد. اما این کافی نیست و کارکرد لازم را ندارد.
ظهیری هاشمی ادامه داد: حالا که حمایت دولت، سازمان نظام مهندسی و شهرداری را در این خصوص داریم پس باید به سمت جلب توجه بیشتر به سمت ذائقه سازی در مصرف کننده نهایی حرکت کنیم.
وی به یک مثال در خصوص ذائقه سازی و جلب توجه مردم اشاره کرد و گفت: 15 سال پیش اگر مصرف کننده ای قصد خرید یک کالای الکتریکی را داشت به برچسب انرژی چندان اهمیتی نمی داد اما امروز کمتر مصرف کننده ای را می بینیم که در خرید یک کالا یا یک وسیله الکتریکی به برچسب انرژی اهمیتی ندهد.
مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن افزود: اگر تا امروز و در طی این چند سال مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در ساختمانها تحت عنوان ساختمان های کم انرژی EC رعایت می شد در ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، یک رده بالاتر از آن و تحت عنوان EC+ اجرایی خواهد شد و این گام مثبت در کاهش هدرروی انرژی در ساختمانها خواهد بود.
ظهیری هاشمی با بیان اینکه EC+ از اهداف عالیه گروه سرمایه گذاری مسکن در مدیریت بهینه سازی انرژی است و به آن به صورت جدی و پایلوت ورود کرده است خاطر نشان کرد: پس اگر قرار باشد مدیریت انرژی در خرید مسکن توسط مردم به عنوان مطالبه تبدیل شود سازنده ها برای پاسخگویی به تقاضا باید ضوابط را پیگیری و اجرایی کنند.
وی تاکید کرد: در این چند سال تمام نهادهای دولتی و شبه دولتی از مباحث مقررات ملی ساختمان حمایت و همراه آن بوده اند اما در عمل آن اثرگذاری لازم را نداشته است ، بنابراین الان وقت آن است که ذائقه مشتری و ذائقه سازی مشتری انجام شود.
وی افزود: با آگاهی دادن این موضوع که اگر خریداران مسکن با خرید این واحدهای مسکونی که دارای مدیریت انرژی رده EC+ هستند می توانند در طی سالها سکونت صرفه جویی خوبی در برق مصرفی و گاز مصرفی خواهند داشت و در این صورت خرید مسکن با قیمت های بالاتر برای متقاضیان خرید مقبولیت بیشتری نسبت به سایر واحدهای مسکونی که مدیریت انرری را رعایت نکرده اند در پی خواهد داشت.
ظهیری هاشمی تصریح کرد: گروه سرمایه گذاری مسکن در مقایسه با سازندگانی که فقط بساز بفروش هستند تلاش کرده است تا تمام پروتکل ها و استانداردهای ساخت را رعایت کند و کیفیت ساختمان های ساخته شده را افزایش دهد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000