معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

مشارکت موثر در تامین زمین اقدام ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۳۰
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مشارکت موثر متولی تامین زمین اقدام ملی مسکن در پیشبرد این طرح خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

جواد حق شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اعلام کرد: با توجه به اینکه ساخت بخش قابل توجهی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شده است، دستگاه متولی تامین زمین در وزارت راه و شهرسازی تاکنون مشارکت موثری در تامین زمین های این طرح با بنیاد مسکن داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن 138 هزار واحد مسکونی است که تاکنون و با مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن وابسته به وزارت راه و شهرسازی برای حدود 67 هزار واحد مسکونی تامین زمین انجام شده است.

حق شناس تاکید کرد: تامین این میزان زمین برای ساخت مسکن ملی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن مشارکتی موثر و اقدامی بزرگ محسوب می شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت پیشرفت این طرح خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین زمین برای ساخت 67 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن از سوی دیگر حدود 34 هزار تقاضای موثر برای این طرح شناسایی شده است که اقدام به افتتاح حساب در شبکه بانکی و واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی کرده اند و به عنوان متقاضیان نهایی این طرح شناخته شده اند.

حق شناس ادامه داد: در خصوص فرآیندهای ساخت واحدهای مسکن ملی نیز در چهار گروه ساخت، در حال برنامه ریزی و اقدام هستیم و در قالب این چهار گروه طرح انجام خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: هم اکنون حدود 11 تا 12 هزار واحد مسکونی در قالب «بنیاد ساخت»، حدود 9 تا 10 هزار واحد در قالب «گروه های ساخت» و همچنین «ساخت انفرادی» و حدود 2 هزار واحد در قالب «انبوه سازی» در محدوده های ماموریت بنیاد مسکن برای پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن برنامه ریزی شده است و در این چهار گروه فرآیندهای ساخت مسکن ملی انجام خواهد شد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن همچنین اعلام کرد: تاکنون برای بیش از 3 هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی پروانه ساختمانی صادر شده است و برای سایر واحدها نیز در حال برنامه ریزی و انجام مقدمات اجرایی به منظور شروع عملیات ساختمانی هستیم.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی، طرحی تقاضا محور است وتلاش می شود تا متناسب با میزان تقاضای موجود در نقاط مختلف جغرافیایی کشور، به همان اندازه ساخت و ساز انجام شود، گفت: در برخی مناطق که تقاضا وجود دارد اما زمین در اختیار ما نیست نیز در حال تامین زمین به منظور پاسخگویی به تقاضای موجود هستیم. هم اکنون حدود 10 هزار و 600 مورد تقاضای مسکن ملی در شهرهای فاقد زمین وجود دارد که برای تامین زمین مورد نیاز در این شهرها در حال رایزنی و اقدام هستیم. همچنین برخی دیگر از زمین ها دارای معارض و مشکلات حقوقی هستند که برای رفع آن ها نیز اقدامات و پیگیری های مورد نیاز در حال انجام است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000