سلیمی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا:

طرح اقدام ملی موجب رونق و توسعه بخش مسکن در استان می شود

مدیر شعب بانک مسکن کردستان: طرح اقدام ملی موجب رونق و توسعه بخش مسکن در استان می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، جلال الدین سلیمی به منظور ارائه گزارشی از فعالیت های طرح اقدام ملی در استان طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا، با بیان این مطلب گفت: هدف از اجرای طرح اقدام ملی بستر سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن می باشد که اجرای این طرح می توان علاوه بر تولید مسکن برای اقشار هدف ، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای صنایع و مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان شود.

وی بر آمادگی بانک مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی تاکید کرد و اضافه نمود: تامین مالی طرح اقدام ملی مهمترین مسئولیت و محور فعالیتهای بانک مسکن در سال جاری است که در استان بیش از 29 هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان ۲۲ هزار نفر و 200 نفر واجد شرایط و پالایش شده اند.

سلیمی از افتتاح حساب برای افراد مشمول طرح اقدام ملی خبر داد و ابراز داشت : حساب بانکی برای 8 هزار و 566 نفر افتتاح شده که این افراد برای ادامه روند عملیات احداث طرح اقدام ملی سر جمع 2 هزارو 764 میلیارد ریال به حساب‌های مذکور واریز کرده‌اند و بانک مسکن آماده همکاری با دستگاههای اجرایی مرتبط جهت اجرای طرح در استان است.

مدیر شعب کردستان درخصوص میزان واحدهای احداثی طرح اقدام ملی در استان کردستان اظهار داشت: با توجه به تصمیمات متخذه در شورای مسکن استان ، در مرحله اول طرح اقدام ملی، یک هزار و ۱۰ واحد در ۶ شهر که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند شامل قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد و یک هزار و ۱۴۱ واحد هم در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، ساخته می‌شود.

وی همچنین اضافه نمود: مسئولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که چندی پیش با حضور استاندار کردستان و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط، اولین پروژه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب یک پروژه 196 واحدی در شهرک بهاران سنندج کلنگ زنی گردید.

گفتنی است بانک مسکن در استان کردستان دارای 21 شعبه است که 9 شعبه آن در شهرستان سنندج و 12 شعبه دیگر در سایر شهرستانها به مردم کردستان خدمت رسانی می کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000