هدایت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات شبکه بانکی به بخش مسکن بدون تحمیل بار مالی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۰/۰۴
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن گفت: این طرح بر خلاف تصور برخی هیچ بار مالی ندارد و فقط تسهیلات شبکه بانکی در جهت هدایت به بخش مسکن هدفمند می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد رضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، درباره آخرین وضعیت طرح جهش تولید مسکن اظهار داشت: با توجه به اهمیت این طرح و لزوم تسریع در تولید و ساخت مسکن برای مدیریت این بازار، طرح جهش تولید مسکن با درخواست و امضای 50 نفر از نمایندگان مجلس در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفت تا خارج از دستور در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در فرایند بررسی طرح جهش تولید مسکن تلاش کردیم تا دغدغه گروه های مختلف را احصا کنیم تا طرح با کمترین ایراد و ضریب خطا تصویب و تبدیل به قانون شود، افزود: در کنار رفع دغدغه برخی نمایندگان، از کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، مسئولان دولتی، وزارت راه و شهرسازی، مدیران بانکی و کارشناسان دعوت کردیم تا در قالب یک تیم مشترک با ارائه نقطه نظرات خود در جهت تدوین یک طرح مطئمن با کمترین ایرادات تلاش شود و در این زمینه یک اتفاق نظر بین کارشناسان، نمایندگان مجلس و مسئولان ایجاد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به اعتقاد برخی منتقدان طرح جهش تولید مسکن بار مالی برای دولت دارد، گفت: این طرح بر خلاف برخی تصورات بار مالی ندارد چرا که هیچ تسهیلات و بار مالی جدیدی به بانک ها تحمیل نمی شود و قرار است صرفا تسهیلاتی که احیانا مازاد از بخش های ضروری داده می شود، در جهت حمایت از بخش تولید مسکن هدایت شود به همین جهت قرار نیست بار مالی جدیدی به شبکه بانکی تحمیل شود.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه در واقع با طرح جهش تولید مسکن تسهیلات بانک ها برای حمایت از بخش مسکن هدفمند می شود، گفت: در حال حاضر سهم شبکه بانکی از پرداخت تسهیلات بخش مسکن کمتر از 10 درصد و این سهم تک رقمی است در حالی که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار باید سالانه 20 درصد از تسهیلات بانک ها به این بخش اختصاص یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح قرار است در چهار سال اجرا شود و به این ترتیب بانک ها برای سال اول باید 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند که این میزان حدود 20 درصد از تسهیلات شبکه بانکی را شامل می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای سال های دوم، سوم و چهارم اجرای طرح جهش تولید مسکن نیز سهم این تسهیلات به نسبت تورم افزایش خواهد یافت.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000