عملکرد ۶۵ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در ۸ ماهه امسال

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۰/۰۷
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: دولت در ۸ ماهه سال گذشته ۳۱ هزار میلیاد تومان در حوزه اعتبارات عمرانی عملکرد داشته که این میزان در ۸ ماهه امسال ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحیم زارع در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا با اشاره آخرین وضعیت تشکیل جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: اولین نشست این کمیسیون روز گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصاد دارایی برگزار شد.
وی ادامه داد: در ابتدای این نشست چارچوبی از کلیات کمی و کیفی بودجه از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و وضعیت درآمدهای مالیاتی و گمرکی از سوی وزیر اقتصاد به اعضا و نمایندگان ارائه شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه در این نشست عملکرد بودجه ۹۹ در هشت ماهه امسال از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش شد، افزود: بر این اساس سهم مصوب بودجه ۸ماه امسال ۳۸۴ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۵۳ هزار میلیارد تومان عملکرد بوده و ۳۱ هزار میلیارد تومان کمتر خرج شده و صرفه جویی اجباری صورت گرفت.
زارع ادامه داد: در حوزه اعتبارات مصارف طی ۸ ماهه سال گذشته ۲۵۴ هزار میلیارد تومان و در ۸ ماهه امسال ۳۵۳ هزار میلیارد تومان در بخش مصارف هزینه شده که نشان می دهد مصارف ۳۹ درصد افزایش یافته است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 با اشاره به تحقق ۶۵ درصدی عملکرد دولت در حوزه تخصیص اعتبارات عمرانی تا پایان آبان گفت: دولت در ۸ ماهه سال گذشته ۳۱ هزار میلیاد تومان در حوزه اعتبارات عمرانی عملکرد داشته که این میزان در ۸ ماهه امسال ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
زارع با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای از ۲۰۳ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه نخست سال گذشته به ۲۷۴ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه امسال رسیده است، افزود: عملکرد دولت در حوزه اعتبارات هزینه ای ۳۵ درصد رشد داشته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اعتبارات حقوق و مزایا نیز ۵۳ درصد بیشتر شده است. همچنین در ۸ ماهه امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان عدم تحقق منابع و ۳۱ هزار میلیارد تومان عدم تحقق مصارف بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000