تصمیمات مهم بودجه‌ای/ از حذف ارز ۴۲۰۰ تا تثبیت مالیات بر مستغلات

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از روز گذشته وارد بررسی جزئیات این لایحه شد و یکی از تصمیمات مهم این کمیسیون جایگزین شدن ارز نیمایی با ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) بود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، پس تصویب کلیات لایحه بودجه در جلسه روز سه شنبه هفته گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، بررسی جزئیات این لایحه در بخش درآمدی از روز گذشته (شنبه ۱۳ دی) آغاز شد.
با توجه به اینکه یکی از درآمدهای دولت «مالیات» است، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمدهای مالیاتی حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده اما ظاهرا افزایش این درآمدها در کمیسیون تلفیق محتمل است.
یکی از مصوبات روز گذشته کمیسیون تلفیق بر اساس نظر اعضا این بود که نرخ تعرفه ورودی کالاها در سال آینده کاهش یافت، این تصمیم در راستای تعدیل قیمت کالاهای اساسی اخذ شده است.
دولت نرخ ارز حقوق ورودی گمرک را در لایحه بودجه سال آینده، ۴۲۰۰ تومان محاسبه کرده بود که روز گذشته طبق مصوبه کمیسیون این عدد تغییر و مبنای نرخ ارز نیمایی تعیین شد.
هدف از این محاسبه و تغییر نرخ ارز حقوق ورودی گمرک توسط کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ جلوگیری از رانت، فساد و چند نرخی ارز در کشور بود.
همچنین بر اساس تصمیم دیگر اعضای این کمیسیون، فروش روزانه نفت در سال آینده ۱.۵ میلیون بشکه نفت پیش بینی شد و مقرر شد در صورتی که دولت بتواند ۲.۳ میلیون بشکه را به فروش رساند مابه التفاوت پیش بینی دولت در لایحه بودجه (فروش 2.3 میلیون بشکه نفت)و مصوبه مجلس که حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت می شود، برای تسویه بدهی دولت به صندوق توسعه ملی استفاده شود.
همچنین براساس نظر نمایندگان مالیات بر مستغلات( مالیات بر اجاره) در سال آینده همانند سال ۹۹ خواهد بود و افزایش نمی‌یابد.
براساس این لایحه، حقوق‌ها تا سقف 4 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است اما در کمیسیون موضوعاتی مانند اخذ پلکانی مالیات از حقوق‌ها نیز مطرح شده است.
بر اساس این گزارش کمیسیون تلفیق تا پایان هفته جاری بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی می کند و از هفته آینده وارد بررسی بخش هزینه ای بودجه سال آینده خواهد شد.
پس از پایان بررسی جزییات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، این لایحه برای بررسی در صحن علنی نیز ارجاع داده خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000