تقدیر از عملکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)

کارگروه اشتغال استان بوشهر با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کشور، گراوند استاندار بوشهر، جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا- سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در کارگروه اشتغال استان بوشهر اظهار کرد: یکی از نقاط قوت نهاد مقدس کمیته امداد ، اعتماد عمومی به این نهاد است که در برنامه هایی مانند ساخت مسکن مددجویی شاهد حضور پرمعنا و جدی مردم هستیم.وی افزود: با همدلی مردم شاهد کارهای بزرگی در سطح کشور برای رفع محرومیت هستیم.رئیس کمیته امدادتصریح کرد: محرومین ولی نعمتان جامعه مسلمین هستد که خدمت با تکریم و احترام، وظیفه مسئولان است.

گفتنی است برای ساخت ۷۲ واحد مسکونی ۵۰ متری ویژه ایتام استان بوشهر در شهر سعدآباد دشتستان هفتاد و دو میلیارد ریال با کمک خیرین هزینه شده است. همچنین سید مرتضی بختیاری در خصوص آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی در استان بوشهر اظهار کرد: جزء سیاست های قطعی کمیته امداد، توجه ویژه به خانواده های محروم است.

بختیاری با اشاره به سرفصل های کاری و خدماتی کمیته امداد به جامعه هدف، عنوان کرد: مسکن به عنوان یکی از مهمترین و گران ترین بسته های حمایتی است که اولویت را به خانواده های ایتام، خانواده های مستقر در روستاهاو خانواده های سه نفر به بالا اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم مجلس محرومین است که برای ۵۰ هزار خانواده، ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب لایحه بودجه سال آینده جهت ساخت مسکن پیش بینی شده است.رئیس کمیته امداد با اعلام این که کمیته امداد عزم خود را جزم کرده تا مشکلات خانواده های تحت پوشش را به حداقل برساند، گفت: بررسی‌های ما نشان می دهد که ۳۴ هزار واحد مسکونی در کشور فاقد حمام، ۳۸ هزار و ۵۰۰ خانوار فاقد سرویس بهداشتی و ۴۹ هزار خانواده فاقد لوله کشی گاز هستند که سعی می کنیم با ایجاد تفاهم‌نامه با استانداری ها، صنایع و سایر خیرین حقیقی و حقوقی مشکل این خانواده‌ها را رفع کنیم.بختیاری با تقدیر از مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر، بیان کرد: در سال ۹۸، کل کمک های مردمی در این استان ۱۰۴ میلیارد تومان در استان بوشهر بوده که تا پایان آذرماه به ۱۷ میلیارد تومان رسیده و انتظار می رود نا پایان امسال به ۱۴۰ میلیارد تومان برسد.

وی اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از ۵ هزار فرصت شغلی ، آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی مددجویی، آغاز عملیات لوله کشی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی، توزیع چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت و یک هزار و ۳۰۰ دستگاه آبگرمکن، توزیع ۵۰۰ فقره جهیزیه در قالب کاروان خدمت فاطمی و به مناسبت دهه فاطمیه در استان بوشهر بودیم که نشان دهنده تلاش خیرین حقیقی و حقوقی برای کاهش فقر در استان بوشهر است.

در پایان این مراسم از مدیران بانک های عامل تسهیلات اشتغالزایی به جهت عملکرد مطلوب سیستم بانکی استان در پرداخت تسهیلات به مددجویان معرفی شده از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر با اهداء لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

خاطر نشان می شود، طی سال جاری مجموعاً 132 پرونده در قالب تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مبلغ 60 میلیارد ریال از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به این مدیریت معرفی که از این تعداد، 120 پرونده به مبلغ 54 میلیارد ریال معادل 90% اعتبار ابلاغی به مددجویان واجد شرایط نهاد مزبور پرداخت و 12 پرونده باقیمانده نیز به دلیل نقص در مدارک و عدم مراجعه مشتری در دست اقدام بوده که به محض مراجعه مشتری و بر طرف کردن نقایص پرونده در اسرع وقت باقیمانده اعتبار ابلاغی نیز جذب خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000