افزایش سرمایه بانک‌های دولتی/ انتشار اوراق مالی اسلامی برای تامین مالی طرح‌های عمرانی

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از الحاق بندی به تبصر ۵ لایحه بودجه برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به بررسی تبصره‌های 5 و 6 لایحه بودجه در نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق اظهار داشت: به موجب بند (ب) تبصره (5) به دولت مجوز داده شد تا برای تامین مالی مصارف خود از جمله طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موضوع این قانون تا مبلغ 23 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس تصریح کرد: همچنین رئیس‌جمهور در نامه خود خطاب به مجلس برای تامین بدهی های خود اعلام کرده بود که 53 هزار میلیارد تومان از محل افزایش فروش اوراق مالی استفاده خواهد شد که کمیسیون تلفیق بودجه با این موضوع موافقت و این عدد را به سقف اوراق مالی اسلامی اضافه کرد.

زارع با بیان اینکه بر این اساس با موافقت کمیسیون تلفیق بودجه، دولت می‌تواند تا سقف 146هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تامین مالی مصارف تعیین شده در بودجه منتشر کند افزود: همچنین اعضای کمیسیون با حذف عنوان "15 درصد" در جزء (1) بند (و) تبصره (5) موافقت کردند.

سخنگوی کمیسسون تلفیق لایحه بودجه ادامه داد: در این بند تصریح شده بود که پیمانکاران برای تهاتر بدهی‌های خود با دولت باید 15 درصد مطالبات مورد تهاتر را به صورت نقدی بپردازند که به موجب این مصوبه تهاتر بدون پرداخت این 15 درصد انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین این کمیسیون برای کمک به بانک‌های دولتی با بند الحاقی افزایش سرمایه بانک‌ها به تبصره (5) موافقت کرد.

زارع افزود: براساس این الحاقیه، منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌های دولتی وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌ها در سال 1400 تا سقف 100 هزار میلیارد ریال موضوع تبصره‌های (1) و (2) ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تا سقف 100 هزار میلیارد ریال صرف افزایش سرمایه بانک‌های دولتی می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000