در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان اعلام شد

زنجان یکی از استانهای پیشرو در حوزه اقدام ملی

زنجان در طرح مسکن مهر جزو استان‌های پیشرو کشور بوده و در حال حاضر نیز یکی از موفق‌ترین‌ استانها در طرح اقدام ملی مسکن محسوب می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سلمان داشاد مدیر شعب استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت 25 دی‌ ماه سالروز هشتاد و دومین سال تاسیس بانک عنوان کرد : بانک مسکن به عنوان تنها بانک فعال در حوزه بخش مسکن، بیشترین تسهیلات پرداختی در این حوزه را داشته است.استان زنجان در طرح مسکن مهر نیز جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب بود و در حال حاضر نیز یکی از موفق‌ترین‌ استانهای در طرح اقدام ملی مسکن است.

مدیرشعب استان زنجان با بیان این که بانک مسکن در اجرای سیاست‌های دولت، تنوع تسهیلاتی بالایی همچون تسهیلات روستایی، حوادث غیرمترقبه، ازدواج، بافت فرسوده را دارد، ابراز کرد : از سال 1398 طرح بزرگ اقدام ملی مسکن به بانک مسکن محول شد تا در حوزه تامین مالی و پرداخت تسهیلات طرح مذکور فعالیت کند.

وی با اشاره به این که بیش از یک سوم واحدهای احداثی سطح کشور از تسهیلات بانک مسکن استفاده کردند گفت:ما مفتخریم که این طرح عظیم به بانک مسکن محول شده وضمن اعلام آمادگی، امیدوارم با همت و تلاش کارکنان بانک این طرح را به نتیجه برسانیم.

وی همچنین در خصوص تعداد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان گفت : تاکنون بیش از 9 هزار و 615 نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن توسط راه و شهرسازی استان زنجان به بانک معرفی و نسبت به واریزی های آورده خود اقدام و همچنان نیز ادامه دارد.

سلمان داشاد درخصوص نحوه اجرای پروژه های طرح مذکور، ابراز داشت : متناسب با واریزی های متقاضیان، پرداخت ها را داریم و تاکنون با معرفی 1182 نفر از مشمولین توسط اداره راه و شهر سازی استان که متولی اصلی طرح اقدام ملی مسکن است، حدود 840 میلیارد ریال به پروژه‌هایی که عقد قرارداد شده و به تناسب پیشرفت پروژه ها از محل آورده متقاضیان به پروژه مربوطه اختصاص یافته است.

مدیر شعب استان در ادامه ضمن مقایسه مجموع تسهیلات پرداختی طی 9 ماهه امسال با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد : در 9 ماهه امسال و سال گذشته به ترتیب بیش از 3 هزار و 825 میلیارد ریال و 2 هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که حاکی از رشد بیشا ز 80 درصدی تسهیلات استان است.

داشاد در ادامه این نشست خبری به اصحاب رسانه گفت : بانک مسکن به منظور حمایت از مشتریانی که به علت شیوع کرونا ویروس دارای اقساط معوق هستند، طرح مهراندیش و برای کاهش هزینه های تسهیلات، طرح 82 را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی در جهت تشریح طرح مهراندیش اضافه کرد : به منظور ایجاد شرایط و مشوق‌های لازم برای مشتریان دارای اقساط معوق به ویژه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار جامعه، هیات مدیره بانک، طرح مهراندیش را که شامل بخشودگی 6 درصد خالص جرائم تسهیلات صرفا ًبه نسبت واریز نقدی از تاریخ 99/09/20 تا 99/12/20 به مرحله اجرا گذاشتند.

داشاد همچنین در تشریح طرح 82 گفت : با توجه به رسالت بانک مبنی بر کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف و به منظور تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و کاهش هزینه‌های اخذ تسهیلات برای مشتریان، مقرر شده تا تمامی متقاضیانی که از تاریخ 99/10/25 تا 99/11/22 به مناسبت هشتاد و دومین سالروز تاسیس بانک و ایام دهه فجر، قصد بهره‌مندی از تسهلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند با در نظر داشتن شرایط بانک بتوانند حداکثر 50 درصد از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم را از محل منابع بدون سپرده دریافت کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000