مدیر شعب استان خراسان رضوی تشریح کرد:

جزییات طرح ۸۲ از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن سالجاری

حسن خطیب زاده مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی در گفتگو با روزنامه خراسان به جزییات طرح ۸۲ از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن پرداخت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا ، حسن خطیب زاده مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی در گفتگو با روزنامه خراسان خلاصه ای از خدمات و تسهیلات بانک مسکن را تشریح کرد.

وی در خصوص طرح 82 اظهار داشت : از 25 دی تا 22 بهمن سال جاری ، طرح جدید اعطای خرید مسکن به اجرا در می آید. بر این اساس، تمامی شعب بانک مسکن به متقاضیانی که در بازه مذکور درخواست بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم را داشته باشند، این تسهیلات را به صورت توام (50 درصد از محل اعتبار داخلی بانک و 50 درصد از محل اوراق مذکور) پرداخت می کنند. به این معنا که فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق خواهند بود. حسن خطیب زاده افزود: شرایط وام برای 50 درصد از محل اوراق و 50 درصد از محل بدون سپرده متفاوت است.

وی گفت: آن بخشی از وام مسکن که از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن است، تابع شرایط قبلی و بازپرداخت آن حداکثر ۱۲ ساله با نرخ سود 17.5 درصد است اما آن بخش دوم تسهیلات مسکن که از محل اعتبارات بدون سپرده بانک است، با بازپرداخت پنج ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد محاسبه میشود.اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان بانک مسکن حاکی از این است که سقف این تسهیلات با تسهیلات از محل اوراق حق تقدم یکسان است. بر این اساس هر نفر در تهران تا 100 میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت تا 80 میلیون تومان و در دیگر شهرها تا 60 میلیون تومان امکان دریافت وام را خواهد داشت. این ارقام برای زوج ها، دو برابر خواهد شد. ضمن این که به هر پلاک ثبتی وام جعاله 40 میلیون تومانی نیز از محل اوراق حق تقدم مسکن تعلق خواهد گرفت.بر این اساس اقساط و کل بازپرداخت وام جدید برای زوج ها در این جدول ذکر شده است.

خطیب زاده به سپرده سرمایه گذاری آتیه طلائی3 اشاره کرد و افزود: بانک مسکن به منظور ترویج فرهنگ پس انداز با هدف احیاء و گسترش آن در بین نسل جوان و همچنین تامین آتیه و دستیابی به سرمایه بالاتر از محل تجمیع منابع خرد در دوره بلند مدت اقدام به ارائه نوع جدیدی از سپرده با عنوان (( سپرده سرمایه گذاری آتیه طلائی 3)) کرده است، وی افزود : این سپرده با حداقل موجودی 2،000،000 ریال افتتاح می شود.پس از واریز سود ماهانه در ابتدای هرماه، مطابق با مفاد قرارداد افتتاح حساب، در روز اول ماه بعد به صورت سیستمی و اتوماتیک نسبت به برداشت مازاد مانده حساب کوتاه مدت آتیه طلائی3 اقدام شده و یک فقره سپرده سرمایه گذاری بلندمدت جدید در پایان روز اول ماه با طولانی ترین سررسید که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار واجد بالاترین نرخ سود علی الحساب ماهانه(در حال حاضر سپرده بلندمدت 2ساله با نرخ سود سالانه18%) باشد، افتتاح می شود.

مدیر شعب استان در خصوص مزایای خاص این حساب گفت :مزایای خاص این حساب عبارتند از : تامین آتیه و دستیابی به سرمایه بالاتر از محل تجمیع منابع خرد در دوره بلند مدت بدون محدودیت سنی، امکان انتخاب مبالغ و زمان واریزی (بعد از افتتاح حساب) توسط مشتری، عدم اعمال جریمه در صورت تغییر در زمان و مبالغ واریزی، بهره مندی از بالاترین نرخ سود سپرده های مدت دار در چارچوب مقررات جاری بانک مرکزی در طول مدت سپرده گذاری(در حال حاضر18%)

خطیب زاده در خصوص حساب پس انداز مسکن جوانان اظهار داشت : این حساب ماهیتا یکی از انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت بوده که دارنده حساب قادر می باشد با رعایت برنامه سپرده گذاری ارایه شده توسط بانک در بلند مدت با شرایط خاص استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردار شود.

وی در رابطه با شرایط متقاضیان این حساب گفت :سن متقاضی جهت افتتاح این حساب 18سال تمام یا دارا بودن حکم رشد از سوی دادگاه الزامی است و افتتاح حساب برای اطفال صغیرتوسط ولی، قیم و مادر طفل امکانپذیر است.

وی افزود : نحوه و مدت سپرده گذاری این حساب نیز شامل : حداقل مدت انتظارجهت دریافت تسهیلات 5 سال تمام از تاریخ افتتاح حساب، حداکثر مدت انتظار جهت دریافت تسهیلات15سال، واریزی مبالغ به سه صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا امکانپذیر است و حداکثر تسهیلات اعطایی براساس شهرافتتاح حساب ، مبالغ واریزی، مدت زمان سپرده گذاری و شهر محل اخذ تسهیلات تعیین می شود.

مدیر شعب استان نرخ سود تسهیلات را 9 درصد و مدت بازپرداخت به روش ساده را حداکثر 20 سال اعلام کرد.

خطیب زاده در این گفتگو از اجرای طرح کارگشا ویژه کارکنان ادارات و شرکت ها خبر داد و گفت : بانک مسکن در راستای کمک به معیشت پرسنل،رفع نیازهای فوری ایشان و همراهی با مدیران سازمانها و شرکتهایی که با بانک مراودات مالی (مشتری بانک می باشند) دارندو به منظور تهیه منابع مالی لازم جهت تخصیص به این امر، طرح کارگشا را ارائه کرده است.
وی افزود : حداقل مبلغ افتتاح و مانده حساب طرح کارگشا، 000ر000ر100 ریال و سقف تسهیلات قابل تخصیص به این حساب، سالانه به میزان 10 برابر متوسط موجودی تعیین شده است. بر این اساس سپردهگذاران حساب طرح کارگشا متعاقب با سپردهگذاری، میتوانند از پایان ماه اول سپردهگذاری، با معرفی اشخاص حقیقی زیرمجموعه از تسهیلات متعلقه به حساب، متناسب با مبلغ و مدت ماندگاری منابع بهرهمند شوند.
خطیب زاده ادامه داد : سقف تسهیلات مرابحه عام پرداختی به کارکنان شرکت، معادل 100 درصد خالص دریافتی متقاضی به موجب آخرین فیش حقوقی تا میزان 100، 200 یا 300 میلیون ریال با مدت بازپرداخت یک سال و به روش نسیه اقساطی به صورت ماهیانه خواهد بود. نرخ سود تسهیلات پرداختی نیز در حال حاضر 18درصد می باشد.

مدیر شعب استان در راستای وصول مطالبات در خصوص طرح ویژه بخشودگی جرائم تسهیلاتی (طرح مهراندیش) اظهار داشت : نظر به رسالت ارزشمند بانک مردمی مسکن در جهت دستگیری و کمک به خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه از یکسو و لزوم بازگشت به موقع دیون بدهکاران به صندوق بیت المال و پرداخت به موقع اقساط توسط وام گیرندگان از سوی دیگر و در جهت حل و فصل چالشها و نیل به موارد مطروحه بعنوان وظایف ذاتی این بانک ، طرح ویژه کاهش مطالبات غیر جاری ((طرح مهراندیش ))با هدف ایجاد شرایط و مشوق های لازم در مشتریان دارای اقساط غیر جاری توسط بانک مسکن مصوب و در مدت زمانی محدود درحال اجرا می باشد .

وی در خصوص شرایط طرح ویژه مطالبات غیر جاری ( مهراندیش ) گفت :مدت اجرا طرح از ابتدای دی ماه به مدت محدود است و این طرح در راستای بخشودگی جرایم مطالبات غیر جاری تسهیلات به نسبت واریز نقدی، بخشودگی جرایم مطالبات غیر جاری تسهیلات مشارکت مدنی بخش مسکن همزمان با واریز نقدی، تسهیل در شرایط فروش اقساطی در صورت تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری تسهیلات مشارکت مدنی، تغییر نام مدیون قراردادها بدون واریز درصدی از مانده بدهی ارائه شده است .



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000