رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگو با هیبنا:

سازمان نظام مهندسی صاحب ساختمان جدید می شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۰۵
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی با حسن نیت کامل با ساخت پروژه بزرگ در زمین سازمان نظام مهندسی تهران موافقت کرد گفت: گودبرداری این پروژه بزرگ و ارزشمند برای جامعه مهندسی بزودی در مساحت ۲۴ هزار متر مربع آغاز می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، سالها بود که زمین متعلق به سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به مساحت 24 هزار متر مربع خالی و بدون استفاده باقی مانده بود به همین جهت اخیرا و به گفته احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، محمد اسلامی موافقت خود را با ساخت پروژه تجاری ، اداری و مسکونی در این زمین را اعلام و صادر کرده است.

احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این خصوص به خبرنگار هیبنا گفت: یکی از پروژه هایی که قرار است از محل صندوق در سازمان نظام مهندسی احداث و اجرایی شود ساختمان ادارای، تجاری و مسکونی در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع است.

*سازمان نظام مهندسی ساختمان حق ندارد فعالیت اقتصادی داشته باشد

خرم با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان حق ندارد فعالیت اقتصادی داشته باشد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تشکیل صندوق و به دلیل اینکه قانون نظام مهندسی تنها مرجع فعالیت اقتصادی و تامین منابع مالی را تشکیل و راه اندازی صندوق دانسته است این مهم را عملیاتی کرد اما بنا به دلایلی با مشکلاتی مواجه شد. پس برای احیای این صندوق پروژه هایی را طراحی و تعریف کرد که برای سازمان نظام مهندسی ساختمان خروجی داشته و به نفع سازمان باشد.
وی افزود: این صندوق نه تنها تاکنون درآمدی نداشته بلکه بیش از یک میلیارد تومان پول از سازمان های استانها دریافت و صرف امور جاری کرده است به همین منظور در تلاش بودیم تا برای این صندوق درآمدزایی کنیم. پس برای درآمدزایی صندوق یاد شده پروژه ای را تعریف کردیم تا تامین منابع مالی سازمان های نظام مهندسی ساختمان از این طریق صورت گیرد.

خرم گفت: ما سالها بود که به دنبال پروژه ای بودیم که برای سازمان های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور مفید باشد. زمینی که سازمان نظام مهندسی تهران در شهرک غرب دارد ۲۴ هزار متر مربع مساحت دارد. این زمین به قدری مناسب و در جای مناسبی قرار دارد که می تواند ارزش افزوده خوبی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور داشته باشد و به صندوق هم کمک کند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: سازمان نظام مهندسی ۱۰ سال بود دنبال این بود که وزارت راه و شهرسازی در این پروژه مشارکت کند و آنرا احداث کند تا منبع درآمد خوبی برای سازمان نظام مهندسی باشد. خوشبختانه دو ماه پیش با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صحبت کردیم و در کمال حسن نیت وزیر راه و شهرسازی موافقت و آنرا امضاء کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که قرار است در این محل و زمین چه پروژه ای احداث شود؟ گفت: بزودی گودبرداری این پروژه انجام خواهد شد و دستگاه اجرایی آن صندوق مشترک است و قطعا یک پیمانکار آنرا احداث خواهد کرد و قرار است ساختمانی جدید با چند کاربری احداث شود.
وی خاطر نشان کرد: این پروژه دارای ساختمان اداری ، تجاری و مسکونی. یک ساختمان آن سازمان نظام مهندسی کشور، سازمان نظام مهندسی تهران و دفاتر سازمان های نظام مهندسی استان ها خواهد بود. مابقی ساختمان ها هم تجاری و اداری و مسکونی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه یک پروژه درآمدزا برای صندوق و سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود گفت: البته تلاش خواهیم کرد تا نوسازی ساختمان کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان را که حدودا ۱۰۰۰ متر است را نیز انجام دهیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000