کمیسیون تلفیق مجلس تشریح کرد

تصویر جدید یارانه ها در بودجه ۱۴۰۰

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
روز گذشته کمیسیون تلفیق مجلس، تصمیمات مهمی درخصوص اعطای یارانه ها در بودجه ۱۴۰۰ اتخاذ کرد و مصارف یارانه را به میزان دو برابر افزایش یافت، سوال مشخص این است که محل منابع جدید یارانه ای چیست؟
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در تازه‌ترین تصمیم، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی باید از سال آینده 2 برابر و به‌ حساب سرپرستان خانوار به ازای هر نفر 91 هزار تومان واریز شود. رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اعلام این خبر می‌گوید: علاوه بر این در سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه ۳۵ میلیون نفر اقشار متوسط و ضعیف و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد. وی گفت که دولت در لایحه بودجه، ۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق آن را به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شدند امکان ثبت نام و پرداخت یارانه هدفمندی و همچنین معیشتی و سایر یارانه‌ها را برای کلیه افرادی که ثبت‌نام نکردند، افراد جدید و افرادی که منصرف شدند، فراهم کنند. زارع همچنین گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق عدم‌ثبت نام یا تأخیر در ثبت نام و عدم‌پرداخت یارانه هدفمندی و یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب شده و مسوولیت آن بر‌عهده کلیه مدیران ذیربط است و این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است .به‌گفته وی، براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه تولید در حوزه مسکن، صنعت و معدن، کشاورزی، حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌ها برای یارانه سودتسهیلات در نظر گرفته شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000