نشست بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی برگزار شد

در نشست مشترک بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی به معرفی خدمات بانک ،انواع تسهیلات ساخت مسکن،توسعه فضا های ناکارمد شهری و بافت های فرسوده اشاره و بر اهمیت برقراری تعامل بین نهادها و سازمان های مرتبط با بخش مسکن تاکید شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این جلسه با هدف معرفی خدمات بانک ، انواع تسهیلات ساخت مسکن ، توسعه فضاهای ناکارمد شهری ، بافت های فرسوده وهمچنین تمهیدات بانک در پرداخت تسهیلات بیشتر به سازندگان حرفه ای، به میزبانی بانک مسکن استان برگزار شد.

مرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان با تاکید بر اهمیت برقراری تعامل بین نهادها و سازمان های مرتبط با بخش مسکن، گفت : بانک مسکن به عنوان تامین کننده مالی بخش عظیمی از تسهیلات ساخت پروژه های مسکونی در حال احداث در سطح استان انتظار دارد سازمان ها و نهاد های مرتبط با بخش ساختمان و ذی نفع از آن مانند: اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری،... ، تعاملات مالی بیشتری با بانک مسکن داشته باشند.

وی ادامه داد: وجود این تعاملات و انتخاب بانک مسکن به عنوان بانک عامل جهت انجام تراکنش های مالی از سوی نظام مهندسی، شهرداری و... می تواند به توانمند سازی بانک در پرداخت تسهیلات بدون سپرده بیشتر به سازندگان واحدهای مسکونی کمک کند که در نهایت منجر به رونق بازار ساخت و ساز مسکن و انتفاع این سازمان ها و نهادها خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان افزود : در ارتباط بین نهادها و سازمان های مرتبط با بخش مسکن چنانچه شهرداری ها هم با تعامل بیشتر وارد عرصه شوند قطعاً می توان شاهد تغییرات چشمگیر در رونق صنعت ساختمان و در پی آن خروج بخش مسکن از رکود بود . بانک مسکن بر اساس چشم انداز جدید خود سعی دارد با پرداخت تسهیلات بیشتر و هدفمندتر به سازندگان حرفه ای که از فناوری های نوین در صنعت ساختمان جهت احداث واحدهای مسکونی استفاده می کنند کیفیت و سرعت ساخت مسکن جدید در کشور را افزایش دهد .

دهداری زاده در پایان سخنان خود گفت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی دولتی در زمینه مسکن است که می تواند خدمات و تسهیلات متنوعی در این زمینه به کارکنان و اعضای سازمان نظام مهندسی ارائه دهد و در صورت تنظیم تفاهم نامه، سازمان و اعضای آن می توانند علاوه بر بهره مندی از انواع حساب های سپرده ای بانک مسکن، از انواع تسهیلات قابل پرداخت در حوزه مسکن و ساختمان نیز بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه مهندس سعید بارانی رییس سازمان نظام مهندسی استان لرستان نیز با ابراز تمایل نسبت به ایجاد تعاملات مالی بیشتر با بانک مسکن گفت: یقینا برقراری ارتباط موثر بین دو سازمان نظام مهندسی و بانک مسکن یک تعامل موفق است که منافع طرفین در آن محقق می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان گفت:عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاه ها و سازمان های ذیربط در بخش مسکن را بهترین و سریع ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط بانک مسکن می تواند موجب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن شود.

وی در ادامه ابراز داشت: ایجاد این تعاملات بیشتر بین نظام مهندسی و بانک مسکن می تواند موجبات رونق بیشتر بازار ساخت و ساز را فراهم آورد وی همچنین به لزوم برخورداری طرفین از منافع این گونه ارتباطات تاکید کرد و آن را شرط لازم و کافی تمامی تفاهم نامه ها دانست.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000