رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد:

کاهش خطر پذیری در شهر‌ها با هوشمندسازی مدیریت شهری

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
دومین نمایشگاه مسکن و بازآفرینی شهری همزمان با دومین نمایشگاه شهر هوشمند صبح دیروز با حضور رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و معاون عمرانی وزیر کشور افتتاح شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شجاعان رییس دولت الکترونیک وزارت کشور و جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، ضمن افتتاح این نمایشگاه، از بخش‌‌ها و غرفه های مستقر در نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

شکرچی زاده در حاشیه افتتاح نمایشگاه مسکن با بیان اینکه در حوزه استاندارد و مباحث تئوری و نظری اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم، گفت: در حوزه المان‌های شهر‌های هوشمند، ساختمان‌ها و همچنین صنعتی سازی از لحاظ مقررات ملی ساختمان‌ها و هم از لحاظ مبانی که سازمان برنامه برای آن‌ها تهیه کرده، اقدامات بسیارخوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها باعث می‌شود که مسیر رشد و توسعه اقتصاد کشور فراهم شود، افزود: بنابراین امروزه توجه به هوشمند سازی در حوزه ساخت مسکن یک ضرورت است، چرا که به لحاظ انجام کاهش خطر پذیری در شهر‌ها، افزایش بهره‌وری در ساخت، یک ضرورت بسیار مهم است.

به گفته رییس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ساخت مسکن در اقتصاد خرد و کلان یک ضرورت و یک موضوع تام در بخش ساخت به شمار می‌رود و ما باید اجرای این برنامه‌ها را در دستور کار خود و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای شرکت ها و نهادهای عمومی در حوزه های مدیریت شهری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد. شرکت‌های دانش بنیان، شهرداری‌های سراسر کشور، استارت آپ ها و نهادهای فعال در حوزه مدیریت شهری برخی شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از روز یکشنبه پنجم بهمن ماه آغاز با حضور جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و امیرشجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشورافتتاح شد.

ارائه طرح‌های راهسازی جهت اجرا به بخش خصوصی، ارائه طرح‌های جدید انبوه سازی، ارائه طرح‌های نوین ثبات سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به ویژه مجتمع‌های تجاری و اداری در مقابل زلزله، بررسی مشکلات ساخت و ساز‌های کشور، بررسی مسئله انرژی و آب در توسعه شهری، آشنایی با مفاهیم جدید در سازه طراحی و شهر هوشمند توسعه بازار شهر هوشمند جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی جهت ورود به پروژه‌های شهری و ایجاد منابع پایدار در توسعه محیط زیست برخی از محور‌های برگزاری این نمایشگاه‌ها است که با حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از تاریخ ۵ الی ۷ بهمن ماه سال جاری همزمان با دومین نمایشگاه شهر هوشمند با مجوز سازمان توسعه تجارت و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و نهادها با حضور انبوه‌سازان، سازندگان، تولیدکنندگان، مهندسین و فعالان حوزه مسکن و شهرسازی در مرکز نمایشگاه‌های مصلی تهران با رویکردی نوین در ایجاد تعاملی سازنده و ایجاد همبستگی و هم‌افزایی ملی و بین المللی برگزار شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000