سلیمی در مصاحبه ایرنا عنوان کرد:

کارگشایی معیشت کارکنان سازمانها و شرکتها با طرح کارگشای بانک مسکن

مدیر شعب استان کردستان درطی مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا جزییات طرح کارگشای بانک مسکن جهت کارکنان سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، جلال الدین سلیمی هدف از طرح کارگشا را تامین مشکلات مالی و معیشتی کارکنان عنوان کرد گفت: پرداخت مساعده به کارکنانی که دچار مشکلات مالی و معیشتی می شوند یکی از دغدغه های سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی است که گاها تامین این منابع برای سازمانها و شرکتها مقدور نمی باشد و مانعی برای دادن کمک معیشتی به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی شرکت ها و سازمان ها می شود که بانک مسکن برای حل این چالش، دست به طراحی یک محصول در چارچوب طرح کارگشا زده است که ایجاد این طرح، سبد خدمات بانک در حوزه بانکداری اختصاص و شرکتی کامل تر شده است.

مدیر شعب استان کردستان طرح کارگشا را مهمترین ابزار مالی برای رفع مشکلات نیروی انسانی ذکر کرد و در تشریح این طرح گفت: بانک مسکن در راستای کمک به معیشت پرسنل و رفع نیازهای فوری آنها و همراهی با مدیران سازمان ها و شرکت هایی که با بانک مراودات مالی دارند و در واقع مشتری بانک مسکن هستند، در قالب طرح کارگشا، تسهیلات مرابحه پرداخت می کند.

سلیمی همچنین در تشریح راهکار استفاده سازمانها و شرکتها از این طرح ابراز داشت: شرکت ها و سازمان هایی که قصد استفاده از این طرح برای کارمندان خود داشته باشند لازم است در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه نسبت به تنظیم تفاهم نامه و همچنین افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی نزدبانک اقدام کنند. حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب توسط شرکت ها و سازمان ها و موسسات 10 میلیون تومان است. وی افتتاح حساب برای کارکنان را نیز یکی از شرایط طرح کارگشا عنوان کرد و تصریح کرد: سازمانها و شرکتهای متقاضی می باید به منظور واریز حقوق ماهانه کارکنان نسبت به افتتاح حساب در بانک مسکن(با قابلیت واریز و برداشت) برای آنها اقدام کنند و نوع حساب های افتتاحی برای پرسنل براساس تفاهم نامه فی مابین مدیریت شعب بانک مسکن و شرکت یا سازمان یا موسسه متقاضی استفاده از طرح کارگشا تعیین می شود.

مدیر شعب کردستان درخصوص پرداخت تسهیلات طرح کارگشا گفت: بانک با این طرح،حداکثر تا 10 برابر متوسط موجودی حساب شرکت نسبت به پرداخت تسهیلات موضوعه به پرسنل مورد معرفی اقدام می کند حداقل مبلغ تسهیلات پرداختی به هر شخص معرفی شده در این طرح را یک میلیون تومان و حداکثر معادل100 درصد خالص دریافتی متقاضی در آخرین فیش حقوقی تا سقفهای 10 ، 20 و 30 میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین حداکثر مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات را یکسال (12 ماه) و به روش نسیه اقساطی به صورت ماهیانه اعلام کرد. و ادامه داد: تسهیلات پرداختی به پرسنل در قالب عقود مبادله ای صورت می گیرد و مشمول حداکثر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار حاکم بر تسهیلات بدون سپرده در زمان اعطای تسهیلات (در حال حاضر 18 درصد) است.

لازم بذکر است در این طرح، اعتبارسنجی شرکت ها، موسسات و سازمان های متقاضی محصول جدید و همچنین اعتبارسنجی متقاضیان (پرسنل) تسهیلات طبق ضوابط جاری بانک صورت می گیرد. هر گونه اقدام پیرامون اعطای تسهیلات نیز مطابق دستورالعمل اجرایی عقد مرابحه و سایر مقررات مربوطه است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000