دریافت مالیات از خانه های خالی باید عادلانه باشد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در فرآیند اجرای اخذ مالیات باید نظارت های دقیقی داشته باشیم تا عادلانه و براساس قوانین و ضوابط اجرایی شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحمت اله فیروزی پوربادی در گفت و‌ گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به ضرورت نظارت بر اجرای صحیح قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: دولت باید تعرفه مالیاتی خانه‌های خالی را بر اساس قانون مالیات برخانه‌های خالی برای واحدهای مسکونی تایید شده، صادر و اعلام ‌کند تا این قانون هر چه زودتر اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نارضایتی‌های فراوان در حوزه مالیات، بر ضرورت بازنگری قوانین مالیاتی تاکید کرده و ادامه داد: در فرآیند اجرای اخذ مالیات باید نظارت های دقیقی داشته باشیم تا عادلانه و براساس قوانین و ضوابط اجرایی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اخذ مالیات به شیوه صحیح بسیار ضروری بوده چرا که درآمدهای دولت از این راه تامین می‌شود اما باید به صورت عادلانه و منصفانه باشد تا فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی سیر نزولی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر کاهش قدرت خرید مردم است، گفت: جهش قیمت مسکن به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، همین موضوع هم موجب شده مردم تا زمان واقعی نشدن قیمت ها برای خرید اقدام نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تاکید کرد: متعادل کردن نرخ مصالح ساختمانی، پرداخت تسهیلات مناسب با نرخ سود پایین و تامین زمین ارزان قیمت سه مولفه اساسی برای رونق بازار مسکن و بهبود قدرت خرید مردم است.

فیروزی پوربادی ادامه داد: انتظار می رود دولت و مجلس با یک برنامه‌ منسجم برای رفع مشکل تامین مسکن هم در حوزه سیاستگذاری و هم در حوزه قانونگذاری اقدام کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000