آیین افتتاح ۵۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن با حضور وزیر در خراسان جنوبی

طی مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ،کلنگ احداث ۵ هزار و ۸۹۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن دربیرجند به زمین زده شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا،وزیر راه در سفری به استان خراسان جنوبی با حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی 5 هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن که در محل پروژه ۷۲۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند برگزار شد ضمن تشکر از تعامل و همراهی سازمان های متعامل طرح اقدام ملی مسکن بیان داشت : در بخش مسکن که وظیفه قانونی ما است و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و تاکید مکرر ریاست جمهوری ، پتانسیل مردمی و جریانی که توسط تشکل‌ها شکل گرفته است را شاهد هستیم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسکن مهر باقیمانده افزود:در زمان ورود به وزارتخانه ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف و ۳۹ هزار واحد تکمیل نشده وجود داشت .این در حالیست که در چند ماه آینده جشن اختتامیه مسکن مهر را برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص طرح اقدام ملی اظهار داشت:چند هزار واحد مسکن ملی نیز در ماه‌های اخیر تحویل داده شده است و واحدهای باقیمانده هم در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

اسلامی افزود: اساس تفکر ما این است که تا جای ممکن زمین را در اختیار مردم قرار دهیم تا با توجه به استطاعت مالی خانه بسازند چون وقتی خارج از استطاعت مردم خانه بسازیم با آسیب مواجه می‌شویم. وی تصریح کرد: جایی که زمین محدود است چاره‌ای جز مجتمع سازی نداریم یعنی نقطه تعادل این است در شهرهای کوچک و متوسط که زمین وجود دارد ، اراضی را در اختیار دو یا سه نفر قرار دهیم .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:دشمنان ما بدانند که ملت ایران راه عزت و سربلندی خود را با همه هزینه‌هایی که برای آنها داشته به شایستگی شناخته و درک کرده است و استوار در این راه حرکت می‌کند . وی گفت: خدا را شاکریم برای داشتن رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که با شناخت و بصیرت همه نقشه هایی که دشمنان برای آینده ایران اسلامی ترسیم می‌کنند را نقش بر آب می کنند .

اسلامی گفت: حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی در کشور آغاز شده است .وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: با آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان، متقاضیانی که در این مرحله تاکنون ثبت‌نام کرده باشد بدون زمین نخواهند بود و همه آنها تعیین تکلیف می‌شوند.

امیر سرتیپ دوم محمود محمودی فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همرامی و تعامل مطلوب بانک مسکن بیان داشت : تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند یکی از تعاونی‌های مطرح و فعالی است که سال ۹۴ و ۹۸ جزو تعاونی‌های برتر کشور نیز شده است. وی افزود : در ۱۰ سال گذشته بیش از 3 هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است و امروز نیز عملیات اجرایی ۷۲۰ واحد در بیرجند آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این استان دارای ۲۱۴ هزار واحد مسکونی است که تراکم خانوار در واحد مسکونی چهار درصد است.وحید داعی افزود: برنامه ابتدایی طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بود که این سقف برداشته شد و اکنون ۱۲ هزار و ۲۲۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد 5 هزار و ۱۲۴ نفر حائز شرایط و 4 هزار و ۹۵۸ نفر افتتاح حساب کرده اند و 4 هزار و ۹۱۱ نفر نیز اقدام به واریز ۴۰ میلیون تومان کرده‌اند.وی همچنین ادامه داد: تاکنون به ۹ هزار و ۳۳۵ نفر زمین واگذار شده که ظرفیت مازاد در قالب تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌های اجرایی استو برای 7هزار و ۳۰۹ واحد مسکونی نیز پروژه تعریف شده که ۹۰ هکتار زمین خالص مسکونی و ۳۳۱ غیرمسکونی بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000