سلیمی در دیدار با خبرنگار ایرنا:

بانک مسکن در سال جاری، سه هزار میلیارد تسهیلات در استان کردستان پرداخت کرده است

مدیر شعب بانک مسکن کردستان در دیدار با خبرنگار خبرگزاری ایرنا از پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش مسکن جهت خرید ، ساخت و تعمیر مسکن در کردستان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن_ هیبنا، جلال الدین سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانک مسکن سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش مسکن در استان پرداخت کرده است که این میزان تسهیلات به پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی پرداخت شده و۹۰ درصد آن در بخش ساخت، تعمیر و خرید مسکن بوده است.

وی افزود: این بانک در استان فعالیت خود را از ۵۰ سال گذشته آغاز کرده است و تا اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۷۲ هزار فقره قرارداد تسهیلاتی پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان به تکالیف دولت در بخش مسکن برای بانک اشاره کرد و ابراز داشت: این بانک دولتی تکالیف مختلفی را در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت برای تامین مسکن کشور دارد که در جدیدترین ماموریت خود تامین مالی طرح اقدام ملی را عهده دار شده است.

وی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی هم اکنون ۲۲ هزار متقاضی از بین ۲۹ هزار متقاضی ثبت نام شده در این بانک پایش شده و برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب انجام شده است که در شهرهای کامیاران، دیواندره، سقز و دهگلان به زودی شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

سلیمی یادآور شد: همچنین تامین بازسازی بافت فرسوده از دیگر تکالیف محوله دولت جمهوری اسلامی است که به بانک مسکن به عنوان بانک عامل تکلیف شده است که در این استان تا کنون ، یک هزار و ۸۰۰ واحد از این طرح برای متقاضیان ایجاد شده است.

وی درخصوص تامین مالی واحدهای مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله عنوان کرد: در بخش تامین مالی واحدهای آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه نیز از سال ۱۳۹۸ تا کنون یک هزار و ۵۳۸ متقاضی توانسته اند تسهیلات دولتی برای بازسازی واحدهای خود درافت کنند.

سلیمی در خاتمه در خصوص مطالبات بانک در استان اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۶۹۲ مشتری مبلغی به میزان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به بانک مسکن بدهی دارند که این مبلغ ۶.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی بانک مسکن در استان است که این افراد می‌توانند برای پرداخت معوقات از طرح مهراندیش ویژه بخشودگی جرائم مطالبات تسهیلات غیر جاری در ایام کرونایی بهره‌مند شوند.

گفتنی است بانک مسکن در استان کردستان دارای ۲۱ شعبه است که ۹ شعبه آن در شهرستان سنندج و ۱۲ شعبه دیگر در سایر شهرستان ها به مردم کردستان خدمت رسانی می‌کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000