تعدیل قیمت مسکن با وضع مالیات بر خانه های خالی/ ثبات بازار مسکن در سال آینده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن نقش بسزایی داشته باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا گفت: تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در اقتصاد کشور به ویژه بخش مسکن بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی افزود: تصویب این قانون نقش قابل توجهی در جلوگیری از احتکار مسکن خواهد داشت و می تواند بخشی از نیاز بازار را تامین کند.
وی تاکید کرد: اکنون وضعیت بازار مسکن کمی به ثبات رسیده، اما در مواردی مشاهده می شود که مالک چندین واحد مسکونی می‌تواند به قصد سوداگری از عرضه مساکن خود در زمان نیاز جامعه جلوگیری کند تا قیمت‌ها بالاتر رود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا نمایندگان مجلس یازدهم
طرحی را در جلسه علنی مصوب کردند که می‌تواند، نقش مهمی در افزایش عرضه مسکن به بازار و کاهش قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از احتکار مسکن در جامعه داشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره بازدارنگی این قانون اظهار کرد: به موجب این قانون، ضرایب مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی تغییر می‌کند تا بازدارنده باشد.
زارع ادامه داد: در شرایط کنونی کشور سالانه به یک میلیون واحد آپارتمان جدید نیاز دارد بنابراین براساس این طرح باید حدود دو و نیم میلیون واحد آپارتمان خالی به بازار عرضه شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: سال های گذشته مشکلاتی را در حوزه مسکن و راه به وزیر انتقال دادم و وزیر هم گام هایی را برای حل مشکلات برداشت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امیدواریم با طرح جهش تولید مسکن که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.
زارع با اشاره به اینکه سهم شبکه بانکی از تسهیلات بخش مسکن بسیار پایین است، گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در این حوزه طبق اساسنامه 90 درصد تسهیلات خود را در این صنعت هدایت می کند که باید علاوه در این زمینه، شبکه بانکی نیز فعال شود و بخش مسکن را مورد حمایت قرار دهند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارهای رسمی از تحولات بازار مسکن نشان می دهد این بازار دوران جهشی خود را سپری کرده است و وارد یک دوره باثبات شده است که امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه یابد و حتی با افزایش تولید، بازار در جهت کاهش قیمت مسکن نیز حرکت کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین گفت: با توجه به اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز دولت را مکلف به ساخت 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی می کند، امیدواریم با منابع پیش بینی شده در این حوزه، بازار مسکن ساماندهی شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000