مدیر عامل شهر جدید پرند مطرح کرد

سرعت در واگذاری واحدهای پرند با تحویل کنتورهای برق

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مدیر عامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند امسال به غیر از دو هزار واحد مسکونی که مشکلات خاص به خود و حقوقی دارند بسته می شود گفت: طبق تفاهمی که با شرکت برق منطقه ای داشتیم برق دار شدن واحدهای مسکن مهر برای واگذاری در اسرع وقت سرعت خواهد گرفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری بانک مسکن_ هیبنا، از اواخر دولت دهم ۴۰۳ هزار واحد مسکن مهر برای استان تهران تعریف شد که بیشترین تعداد در بین استان‌های کشور بود. حدود ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای پردیس و پرند و مابقی به شهرهای اندیشه، رباط‌کریم، فیروزکوه، دماوند، صفادشت، واوان و پاکدشت اختصاص داشت.

در شهر جدید پرند از ۹۶ هزار واحد اولیه که به دلیل نبود متقاضی به ۹۰ هزار واحد رسید تاکنون ۸۱ هزار واحد تحویل شد و حدود ۹ هزار واحد مسکونی باقی ماند. هر چند قرار بود پرونده مسکن مهر پرند در نیمه اول ۱۳۹۸ بسته شود اما کمبود منابع دولتی از یک طرف، کمبود انشعابات و خلف وعده بعضی دلالان که هر کدام در پرند چندین واحد خریداری کرده اند باعث شد تا تاخیر در پرداخت آورده، وعده بسته شدن پرونده مسکن مهر در این شهر به سال ۱۳۹۹ موکول شود.

مهم‌ترین مشکلی که به طولانی شدن اجرای مسکن مهر انجامید کمبود منابع دولتی بود؛ معضلی که دولت را بر آن داشت تا دست شرکت عمران شهرهای جدید را برای استفاده از منابع حاصل از تهاتر زمین و فروش عرصه برای تکمیل زیرساخت ها و حتی واحدهای مسکن مهر باز بگذارد.

اما یکی دیگر از مشکلات این روزهای پروژه مسکن مهر عدم تحویل واحدهای مسکونی ساخته شده از سوی متقاضیان و عدم صدور دفترچه اقساط است. باید به این مشکلات، مشکلات حقوقی را نیز اضافه کرد.

محسن وطن خواهی مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال جاری فرصت چندانی باقی نمانده است. آیا در این مدت می توان انتظار این را داشت که پروژه مسکن مهر در این شهر به پایان رسیده و پرونده مسکن مهر بسته شود؟ گفت: در شهر جدید پرند حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر بارگذاری و قرار شد که احداث شود. در حال حاضر ۸۱ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است و باقیمانده آن هم به مرور واگذار خواهد شد.

وی افزود: نکته ای که حائز اهمیت است این است که سه هزار واحد مسکن مهر ساخته و تکمیل شده است که متقاضیان واحدهای مسکن مهر بیش از یک سال است که حاضر به تحویل آن نیستند. ما اخطارهای خود را به آنها ابلاغ و اعلام کرده ایم که در صورت عدم دریافت دفترچه اقساط نرخ سود تسهیلات مسکن مهر برای آنها از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه ۳۶۰ پروژه در پرند داریم که اگر مشکل خدمات رسانی و آب و برق نداشته باشیم و قول تحویل داده باشیم این واحدها را تحویل می دهیم.

وی اظهار داشت: برخی از پروژه های مسکن مهر در پرند بنا به دلایلی با مشکل کمبود کنتور برق مواجه بودند که با تفاهماتی که با شرکت برق منطقه ای تهران داشتیم این موضوع نیز به سرعت در حال انجام است.

وطن خواهی در پاسخ با وجود الزام وام چرا هنوز واحدهای مسکونی تحویل داده نشده است؟ گفت: موضوعی که حائز اهمیت است این است که به جز ۲ هزار واحد مسکونی که مشکلات و مسایل حقوقی دارند پرونده مسکن مهر امسال بسته می شود. تلاش ما این است تا به قولی که به وزیر راه و شهرسازی و مردم داده ایم عمل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضیان گلایه مند هستند که بلوک های همجوار واگذار شده اند اما واحدهای مسکونی آنها هنوز تحویل نشده است؟ گفت: بزرگترین پروژه شهر پرند ۲۰ هزار واحد و بعدی ۱۶ هزار واحد بوده است. قطعا یک پروژه ۱۶ هزار واحدی را الزاما نمی توانیم یک جا تحویل بدهیم. قطعا اینگونه نیست که یک بلوک وقتی تحویل داده می شود بلوک های کناری هم که فاصله ۲۰ متری با هم دارند در زمان مقرر و همزمان تحویل شوند. البته باید پذیرفت که همه اقدامات باید همزمان انجام شود اما در مرحله بندی ساخت شاید این تاخیر اتفاق بیافتد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000