طرح ملی آزادراه غدیر افتتاح شد / تخفیف ۲۵ درصدی نرخ عوارض با دستور رییس جمهور

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۲/۰۷
آزادراه غدیر (آزادراه جنوبی تهران و البرز) امروز و همزمان با ولادت حضرت علی (ع) با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استانداران استان‌های عبوری این آزادراه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا ، آزادراه جنوبی استان های تهران و البرز به عنوان شریان اصلی این دو استان، از منطقه آبیک در استان قزوین آغاز می شود و با قطع بزرگراه های ماهدشت - اشتهارد، تهران - ساوه، و آزادراه تهران - قم به آزادراه حرم تا حرم متصل می شود.

این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در مدت حدود ۴ سال و نیم با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته شد.

ارزش روز آزادراه جنوبی تهران و البرز ۷ هزار میلیارد تومان است. سهم دولت در تامین مالی و سرمایه گذاری در این پروژه ۳۰ درصد و سهم سرمایه گذار نیز ۷۰ درصد بوده است.

آزادراه غدیر در کیلومترهای صفر، ۹۰، ۱۲۰ و ۱۵۸ به ترتیب آزادراه‌های کرج- قزوین، تهران ساوه، تهران - قم و حرم تا حرم تلاقی دارد.

علاوه بر این، این آزادراه ۵/۵ کیلومتر پل دارد و دارای ۶ خط عبوری است.

این آزادراه یک توازن ترافیکی ایجاد خواهد کرد که نقش بسزایی در تخلیه ترافیکی تهران و البرز دارد.

آزادراه غدیر در کریدورهای بین المللی حمل و نقل شرق به غرب (جاده ابریشم)، شمال به جنوب کشور واقع شده است.

اتصال شبکه آزادراهی داخل کشور از طریق مرز بازرگان به کشور ترکیه و راه های بین المللی انجام می گیرد. همچنین آزادراه جنوبی تهران و‌ البرز به عنوان کنارگذر استان‌های البرز و تهران علاوه بر تسهیل در اتصال شمالغرب و غرب کشور به شمال و شمالشرق کشور باعث کاهش ترافیک، کاهش زمان سفر و کاهش آلودگی هوا در این دو استان شود.

نرخ عوارض برای خودروهای سواری عبوری از این آزادراه ۲۵ هزار تومان تعیین شد که به دستور رییس جمهور در آستانه سال نو، در سه ماه نخست از زمان افتتاح این آزادراه، این نرخ با تخفیف ۲۵ درصدی در این مدت ۱۸ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000