بنیاد مسکن گزارش داد

تعداد متقاضیان نهایی مسکن ملی در شهرهای کوچک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد متقاضیان نهایی مسکن ملی در شهرهای کوچک را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گزارشی تعداد متقاضیان نهایی مسکن ملی یعنی افرادی که تاکنون اقدام به واریز اولیه آورده برای تزریق به پروژه های اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر کرده اند را اعلام کرد.

بر این اساس و بنا بر اعلام مسوولان اجرای طرح اقدام ملی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تاکنون 35 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط این طرح اقدام به واریز آورده اولیه به حساب بانکی خود برای ساخت مسکن کرده اند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسوولیت ساخت 138 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را بر عهده دارد که برخی از این واحدها را به صورت مستقیم احداث می کند و بر فرایند احداث برخی دیگر از این واحدها به صورت غیرمستقیم نظارت دارد. براساس این گزارش تاکنون 35 هزار متقاضی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در پروژه های تحت نظارت مستقیم و غیرمستقیم بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر، اقدام به واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی به حساب مسکن ملی خود در شبکه بانکی کرده اند.

از تعداد 35 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر، 10 هزار متقاضی افرادی هستند که به صورت گروهی و انفرادی اقدام به ساخت مسکن می کنند.براساس اعلام بنیاد مسکن این افراد به صورت گروهی و انفرادی و با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات از سوی دولت اقدام به ساخت مسکن در قالب گروه های فردی یا چند نفره می کنند. تاکنون نیز فرایند قرعه کشی و واگذاری زمین برای حدود 9 هزار نفر از آن ها -معادل حدود 90 درصد- انجام شده است و فرآیند ساخت مسکن ملی از سوی آن ها در پروسه اجرایی قرار گرفته است.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است تعدادی از آن ها نیز موفق به دریافت پروانه ساختمانی شده اند و هم اکنون کار ساخت واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده اند و تعدادی دیگر نیز در حال اخذ پروانه و طی مراحل اداری برای دریافت مجوزهای ساخت و ساز هستند. براساس گزارش بنیاد مسکن در حالی 35 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن اقدام به واریز آورده اولیه خود به شبکه بانکی برای تزریق به پروژه های این طرح کرده اند که حدود 15 هزار واحد از این تعداد، از سوی بنیاد مسکن به صورت مستقیم در برنامه احداث قرار دارد. تاکنون نیز عملیات ساخت حدود 7 هزار واحد یعنی حدود نیمی از این واحدها از سوی بنیاد مسکن آغاز شده است. این واحدها مجوز ساخت دریافت کرده و عملیات اجرایی مربوط به تجهیز کارگاه و شروع ساخت آن ها آغاز شده است.

بنیاد مسکن همچنین اعلام کرد: این واحدهای مسکونی در حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مطابق با زمانبندی های صورت گرفته براساس دوره های ساخت، پیش بینی می شود به طور متوسط کار ساخت هر کدام از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی، مجموعا حدود یک و سال نیم( 18 ماه) زمان ببرد و پس از این مدت، واحدها آماده واگذاری و بهره برداری باشند.

مسوولان بنیاد مسکن همچنین از رایزنی برای افزایش طول دوره بازپرداخت اقساط اقساط تسهیلات مسکن ملی با شبکه بانکی و دولت خبر دادند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000