وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های اقدام ملی گلستان دیدار کرد

دکتر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گلستان با حضور در سایت سعدآباد گرگان از روند احداث ۱۴۰ خانه طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان بازدید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا،در این بازدید که معاون استاندار، مجید اسدی‌فر مدیر استان و محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های مسکن مهر که در تعهد وزارت راه و شهرسازی بوده تقریباً رو به اتمام است که به یاری خداوند متعال، اختتامیه آن را در ماه‌های آتی و تا پایان دولت فعلی اعلام خواهیم کرد.

دکتر اسلامی به موضوع طرح اقدام ملی مسکن در کشور پرداخت و گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی در سه وضعیت در حال اجرا است و جمع پروژه‌های این طرح که امروز در شهرهای مختلف کشور در حال انجام است، 504 هزار واحد است.

وی ادامه داد: در وضعیت اول، واگذاری گروهی به گروه‌های ساخت که حدود 140 هزار واحد است و در وضعیت دیگر 230 هزار واحد در قالب پروژه‌های مجتمع سازی انجام می‌شود و نوع سوم مابقی پروژه‌هایی است که به‌صورت مشارکت، زمین به شرکت‌های سازنده واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مشکل تأمین زمین در سطح کشور از جمله در گرگان که زمین از مردم خریداری شده است اشاره کرد و افزود: این مسأله با توجه به تفاهمی که با وزارت جهاد صورت گرفت و اقداماتی که در این حوزه صورت پذیرفت مرتفع شده است.

در ادامه این بازدید، غراوی معاون امور عمرانی استاندار گلستان نیز در خصوص دلایل نیمه تمام ماندن پروژه‌های مسکن مهر استان گفت: واحدهای نیمه‌تمام به‌صورت قرارداد سه‌جانبه با برخی تعاونی‌ها در حال ساخت است و به سبب مشکل مالی این شرکت‌ها از جمله ناتوانی در تأمین آورده، تاکنون تکمیل نشده است.

همچنین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: 12 هزار و 569 نفر از گلستانی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده و تاکنون 689 نفر سهم خود را نزد بانک‌ها واریز کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000