وزیر راه وشهرسازی در بازدید از مسکن ملی تهرانسر اعلام کرد

پیشرفت ۳۰ درصدی مسکن ملی پایتخت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۲/۲۳
وزیر راه و شهرسازی پیشرفت واحدهای مسکن ملی شهر تهران در محله تهرانسر را ۳۰ درصد اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که به مناسبت عید مبعث از پروژه‌های مسکن ملی شهر تهران در محله تهرانسر به عمل آورد، اعلام کرد: تا روز 21 اسفندماه، مقارن با عید سعید مبعث رسول خدا(ص)، پروژه مسکن ملی تهرانسر، با 30 درصد پیشرفت فیزیکی همراه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در گزارش خود از وضعیت پروژه مسکن ملی شهر تهران در این محله افزود: تاکنون این پروژه در 4 بلوک با مساحت 160 هزار مترمربع در حال احداث و اجرا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای مشکلاتی که انبوه‌سازان در جریان ساخت واحدهای مسکن ملی از جمله مسکن ملی شهر تهران در محدوده تهرانسر با آن مواجه هستند از ظرفیت‌های قانونی و تعاملی این وزارتخانه وسازمان ملی زمین و مسکن استفاده خواهد شد، افزود: از این میزان پیشرفت فیزیکی و همچنین روند فعالیت‌های شبانه‌روزی در اجرای پروژه مسکن ملی در تهرانسر اظهار رضایت داریم. همچنین، علاوه بر سطح مطلوب و مناسب پیشرفت فیزیکی در این پروژه از طرح اقدام ملی مسکن از سوی دیگر کیفیت کار در این پروژه مطلوبیت دارد و سازنده‌ها به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت کاری در این پروژه مشغول به کار هستند.

اسلامی در عین حال به ضرورت افزایش همکاری مدیریت شهری و شهرداری تهران در پیشبرد این پروژه تاکید کرد وگفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، کیفی سازی و رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان مورد تاکید بوده و هست. همچنین، سرانه های خدماتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی با حفظ اصول شهرسازی و معماری به تمامی پروژه ها تخصیص یافت.

وی با تاکید بر اینه طرح اقدام ملی مسکن، طرح وپروژه‌ای ملی و کشوری است که همه افراد ذی ربط باید برای پیشبرد آن همکاری داشته باشند، افزود: در شرایط دشواری که هم‌اکنون کشور درآن قرار دارد، فعالیت عمرانی بخش خصوصی فعالیتی ارزنده وشایسته تقدیر است. در این شرایط، همه باید برای پیشبرد طرح‌‌هایی مانند طرح اقدام ملی پای کار بیایند.

وی همچنین در جریان بازدید از پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر گفت: واحدهای تکمیل شده مسکن ملی از ماه آینده افتتاح می‌شوند و اجرای ۱۰۴ هزار واحد مسکن ملی در تهران در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از اختصاص ۴ هزار میلیاردتومان برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در پرند، پردیس و هشتگرد طی ۲ سال خبر داد و در این باره نیز اظهار کرد: در تلاشیم تا قبل از اتمام دولت دوازدهم پرونده مسکن مهر به اتمام برسد. به گفته وی، پروژه مسکن ملی تهران شامل ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است و در تلاشیم تا مشکلات انبوه‌سازان را به منظور سرعت دادن به تولید مسکن، در اولویت‌های کاری خود در این پروژه قرار دهیم.

وی همچنین به خبرنگاران حاضر دراین بازدید اعلام کرد: پروژه‌های مسکن ملی در سراسر کشور فعال هستند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 104 هزار واحد مسکن ملی در کشور در حال ساخت هستند و این پروژه هم‌اکنون در سراسر کشور در سه نوع مختلف در حال اجرا قرار دارد. در نوع اول مسکن ملی در شکل واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک به مردم و با مشارکت مردم در دست اجرا قرار دارد؛ در نوع دوم نیز پروژه‌هایی در شهرهای متوسط و بزرگ به شکل مجتمع‌سازی اجرا می‌شود که در این نوع از پروژه‌ها بیشتر متقاضیان به پروژه‌ها متصل شده و در حال عقد قرارداد هستند. نوع سوم هم پروژه‌های مشارکتی هستند که در کلانشهرها ساخته می‌شوند و پروژه تهرانسر نیز به شکل مشارکتی است که با مشارکت انبوه‌سازان و دولت اجرایی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: طرح اقدام ملی در استان تهران شامل ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است که این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های مشارکتی در دستور کار قرار دارد و قراردادهای آن‌ها نیز منعقد شده است.

اسلامی مشکل عمده مسکن ملی در اکثر موارد را مربوط به عدم همکاری برخی شهرداری‌ها اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با افزایش همکاری شهرداری‌ها در پیشبرد این پروژه‌ها، روند کار تسریع شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000